شناسهٔ خبر: 67404669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز در ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه استان مازندران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳  با دستتور وزیر کشور در شعب سراسر کشور و خارج کشور و  ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه استان مازندران آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت مازندران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند که انتظار می‌رود باتوجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر نیز شود.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: ۵۹ حوزه انتخابیه در استان در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری مسئول برگزاری این دوره از انتخابات هستند.


وی شناسنامه یا کارت ملی را مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن در این دوره از انتخابات بیان کرد و گفت: مدارک هویتی رای دهندگان پس از رای دادن، مُهر نمی‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان، تعداد شعب اخذ رای در استان مازندران را ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۵۹ شعبه شهری، یک هزار و ۷۶۹ شعبه روستایی، ۲هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه نیز سیار هستند.

به گفته عزیززاده گرجی همه متولدین ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رای بدهند.

آماده سازی تعرفه رای برای مسافران در مازندران
رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: به علت حضور مسافران در استان ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رای تعرفه برای شعب رای آماده شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه فصل الخطاب در همه امور قانون است، گفت: تاکنون دو جلسه با نماینده کاندیدا‌ها برگزار شد و هماهنگی‌های لازم با نمایندگان نامزد‌ها انجام شده و همچنین با فرمانداری‌ها جلساتی برای هرچه بهتر اجرا شدن انتخابات برگزار کردیم.

او افزود: در جلسه وبیناری که با فرماندار‌ها داشتیم، آخرین وضعیت هر شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم و جا‌هایی که موانع احتمالی هم وجود داشت هم رفع و رجوع شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: دستگاه‌های احراز هویت مستقر شده، تعرفه‌ها توزیع شده و فرماندار‌ها در حال پیکربندی دستگاه‌های احراز هویت هستند.

عزیززاده گرجی گفت: هر یک از نامزد‌ها می‌توانند نماینده خود را در شعب اخذ رای مستقر کنند.

وی افزود: در لحظه تجمیع و شمارش آرا نماینده نامزد‌ها می‌توانند در فرمانداری‌ها مستقر شوند و با توحه به اینکه نظارت بر اجرای انتخابات هم از سوی هیات نظارت استان و هم از طریق بازرسی صورت می‌گیرد آنها هم حضور داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: از سوی ستاد انتخابات هم مجموعه‌ای از فعالان مردمی که سال‌های گذشته در انتخابات نقش داشتند یا در دستگاه‌های اداری بودند و بازنشسته شدند، انتخاب شدند و قرار است در هر یک از شهرستان‌ها حداقل ۲ نفر تا ۶ نفر حضور پیدا کنند و روند انتخابات را زیر نظر بگیرند و گزارش را به ستاد انتخابات ارائه کنند.

نظر شما