شناسهٔ خبر: 67404651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در حال به‌روز رسانی...

جزئیات برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری/ کدام شخصیت های سیاسی پای صندوق‌های رای آمدند؟

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است و در روز مشارکت حداکثری، مردم برای تعیین سرنوشت مدیریت اجرایی کشور، ، پای صندوقها حاضر شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، صبح امروز (جمعه) هشتم تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در آغازین لحظه انتخابات، رای خود را به صندوق انداخت. برای دریافت جزئیات بیشتر روی کلمه لینک کلیک کنید.

چه کسانی در ساعات آغازین رای دادند؟

احمد وحیدی، وزیر کشور، نیز امروز ۸ تیرماه راس ساعت ۸ صبح با حضور در سالن وزارت کشور رای خود را به صندوق رای انداخت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد؛ رای رهبر انقلاب در آغازین دقایق

همچنین محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، کشور راس ساعت ۸:۴۵ دقیقه نیز با حضور در وزارت کشور اقدام به اخذ رای خود کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور عملکرد خوبی در این انتخابات داشته است. انصافا باید نمره قابل قبولی به وزارت کشور در این انتخابات بدهیم.

محمد مخبر دزفولی سرپرست ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگار اظهار داشت: برنامه ریزی های انتخابات ریاست جمهوری در همه ادوار از یکسال پیش از موعد صورت گرفته است، اما به دلیل حادثه تلخ برای رئیس جمهور شهید و همراهانشان وزارت کشور موظف بود طی پنجاه روز انتخابات را برگزار کند و تاکنون روند برگزاری بسیار خوب بوده است.

مخبر خاطرنشان کرد: انتخابات یک موضوع فرا بخشی است و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند. دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی نیز عملکرد خوبی داشتند. از اول انقلاب تاکنون چنین فشردگی برای برگزاری انتخابات نبود و شاید برای اولین بار است که این وضعیت را تجربه می‌شود.

مخبر تصریح کرد: بدون شک مردم هم متاثر از شهادت رئیس جمهور و هیأت همراهشان حماسه‌آفرین خواهند شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد/ چه کسانی در نخستین ساعات پای صندوق‌های رای آمدند؟

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، کشور امروز ۸ تیرماه راس ساعت ۹ با حضور در جمع خبرنگاران به وزارت کشور آمد و رای خود را به صندوق انداخت.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم پس از اخذ رای گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دز حال برگزاری است و گرامی میداریم یاد رییس جمهور شهید را. امیدواریم با مشارکت حداکثری و انتخاب شخص شایسته مسیر پیشرفت و رشد کشور استمرار یابد. 

 

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات مهر از شناسنامه حذف شده و با کارت ملی هم امکان انتخاب هست و این موضوع نیاز به زیرساخت هایی دارد که مبادا کسی دومرتبه در انتخابات شرکت کند. 

 

او افزود: با همکاری وزارت کشور و ارتباطات و کمک سایر نهادها، وضعیت ارتباطات برای انتخابات بسیار بهتراست. تا الان بیش از ۵۸هزار شعبه به سیستم اصلی ارتباطات انتخابات متصل شدند.

 

زارع‌پور بیان کرد: از هفته ها قبل و ماههای گذشته، قرارگاه انتخابات در وزارت ارتباطات شکل گرفت تا بسترسازی های مورد نیاز شکل گیرد.در بیست و چهار ساعت گذشته ۷متر خرابکاری مسیر فیبر نوری داشتیم که بلافاصله برقراری مجدد شکل گرفت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد/ چه کسانی در نخستین ساعات پای صندوق‌های رای آمدند؟

 

شخصیت‌های حاضر در پای صندوق های رای

ناطق نوری، سید حسن خمینی، و سید یاسر خمینی، سید علی خمینی، محمدرضا عارف، سید محمد خاتمی، خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی، احمد جنتی، محمد جواد ظریف، آملی لاریجانی، محسن رضایی، سرلشکر باقری، هادی خامنه ای، علی یونسی، عباس عراقچی، حداد عادل، عبدالناصر همتی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، وزرای دولت فعلی، مجید انصاری، محمدعلی ابطحی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی، نظامی و روحانیون و ... از دو جناح عمده سیاسی، امروز در پای صندوق های رای حاضر  شدند.

 

پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی و قالیباف برگزار مربع رقابت را تشکیل می دهند و زاکانی و قاضی زاده انصراف داده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت که هیچ‌کدام از چهار نامزدی که نام‌شان در آگهی رسمی وزارت کشور آمده، (پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی و قالیباف)؛ انصراف نداده‌اند.

بیش از ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند.

نظر شما