شناسهٔ خبر: 67404397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجدین شرایط رای دادن

رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدین شرایط رای گیری را برابر اعلام ثبت احوال کشور ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفربرشمرد.

صاحب‌خبر -

۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجدین شرایط رای دادن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، آقای شاهچراغی با بیان اینکه شروع انتخابات از ساعت ۸ صبح و به مدت ۱۰ ساعت است گفت: پس از ۱۰ ساعت، وزیر کشور این اختیار را دارد تا زمان رای گیری را تمدید کند. هرچند توصیه ما این است که درهمان مدت ۱۰ ساعت مردم برای رای دادن حضور پیدا کنند.
او افزود: مردم با ۲ سند هویتی کارت ملی و شناسنامه در شعب رای گیری حضور پیدا کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بعد از پایان رای گیری در شعبه با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزد‌ها اگر معرفی شده باشند صورتجلسه تنظیم و در سامانه احراز بارگزاری و سپس در بخشداری‌ها تجمیع می‌شود و با حضور هیئت اجرایی و ناظران شورای نگهبان در شهرستان‌ها برای فرمانداری‌ها و از آنجا به وزارت کشور ارسال خواهد شد و سپس وزارت کشور پس از تایید شورای نگهبان آرا را به صورت رسمی اعلام میکند.
شاهچراغی با بیان اینکه در انتخابات قبلی ریاست جمهوری احراز هویت با شناسنامه صورت می‌گرفت و پس از آن شناسنامه مهر می‌خورد گفت: در قانون جدید انتخابات، مهر شناسنامه حذف شده و این دوره کارت ملی برای احراز هویت رای دهندگان اضافه شده است.
او افزود: براین اساس در انتخابات مجلس، حدود ۸۵ درصد مردم با کارت ملی و ۱۱ درصد با شناسنامه رای دادند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در این دوره از انتخابات برای سهولت رفت و آمد، تعداد شعب بازنگری شده و دستگاه‌های احراز هویت هم به لحاظ شفافیت و هم سلامت ارتقا یافته تا به برگزاری یک انتخابات خوب و موثرکمک کند.

نظر شما