شناسهٔ خبر: 67401138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرمزگان حدود هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد

بندرعباس - ایرنا - رییس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: این استان با کمبود حدود هزار تخت بیمارستانی مواجه است که امید است با تکمیل ۲ بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و ۲۶۴ تختخوابی در ۲ سال آینده، بخش عمده این کمبود مرتفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پژمان شاهرخی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از روند ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، با قدردانی از این شرکت گفت: با بهره‌برداری از ۲ طرح بیمارستانی در حال ساخت، تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان به بیماران ارائه خواهد شد.

رییس‌کل دادگستری هرمزگان نیز در این بازدید، یکی از چالش‌های مهم درمانی استان را کمبود تخت بیمارستانی دانست که موجب مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان‌های هم‌جوار شده است.

مجتبی قهرمانی با ابراز امیدواری نسبت به رفع این مشکل با ساخت بیمارستان های جدید، گفت: مقرر است بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج‌فارس با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی تا پایان امسال و یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس نیز در جریان این بازدید با تأکید بر تلاش این شرکت برای تکمیل این طرح درمانی تا پایان امسال، گفت: با افتتاح این بیمارستان، بیشتر مشکلات حوزه درمان استان برطرف خواهد شد و برای تقویت زیرساخت‌های بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی از بهترین تجهیزات و دستگاه های ایرانی و اروپایی استفاده‌ شده است.

علیرضا جعفر پور افزود: این بیمارستان در آغاز اجرای طرح قرار بود در ۲ طبقه ساخته شود که با افزوده شدن زیرساخت‌ها، این طرح به ۲۸ هزار مترمربع در هفت طبقه ارتقا یافت و شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس هزینه‌ای به مراتب بالاتر را برای اعتلای سلامت مردم استان هرمزگان به کار گرفت.

وی در خصوص تجهیز این بیمارستان نیز گفت: سهم ۸۳ درصدی این شرکت متعلق به سازمان‌های تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است، با این‌حال با تصویب و بررسی مصوباتی، تصمیم‌گیری در این خصوص باید در مجمع عمومی با سهامداران اصلی مطرح شود.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و همچنین بزرگترین پالایشگاه کشور است و حتی بزرگترین تولیدکننده بنزین در دنیا محسوب می‌شود.

این شرکت با تامین ۴۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور، هم‌اکنون جایگاهی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه دارد و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند.

نظر شما