شناسهٔ خبر: 67400704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های استان در سه ماهه سالجاری از محل ماده ۳۹ با ۱۶ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدمهدی فردوسی روز پنجشنبه افزود: این رقم سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ استانداری و اداره کل امور مالیاتی، عوارض ارزش افزوده تا پایان خرداد سالجاری به حساب ۱۱۴ شهر استان اصفهان واریز شد.

فردوسی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال ‌گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌های استان پرداخت نشده بود اما با پیگیری‌ استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی وی در سطح ملی و استانی، در سه ماهه ابتدایی سالجاری یکهزار و ۹۷ میلیارد ریال عوارض آلایندگی نیز به حساب شهرداری‌های استان پرداخت شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با آغاز پرداخت عوارض، این کار تداوم یابد و مطالبات شهرداری‌های استان در سال های گذشته نیز پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) موظف است منابع وصولی(درآمدهای دولت) را بر اساس نسبت‌های ۱۳ درصد کلانشهرها، ۵۲ درصد سایر شهرداری‌ها و ۳۵ درصد روستاها و مناطق عشایر، به حساب آنان واریز کند.

سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های هر استان بر اساس شاخص جمعیت، تعداد شهرداری و دهیاری، معکوس میزان عوارض ارزش افزوده هر استان، معکوس شاخص توسعه انسانی هر سال توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها محاسبه و به استان اعلام می‌شود.

نظر شما