شناسهٔ خبر: 67399646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی فراساحلی ایران / مردم رفسنجان از آب خلیج فارس می‌نوشند

پروژه عظیم خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان که از قول‌های سال قبل رییس جمهور شهید به مردم این شهرستان بود امروز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور شهید در تاريخ نهم تیرماه سال ١٤٠٢ در سفر به شهرستان رفسنجان استان کرمان در مورد ایجاد خط آبرسانی از طرح عظیم آبرسانی خلیج فارس به شهر رفسنجان از خط صنعت به مردم این منطقه قول داده بود، که این پروژه امروز افتتاح و مردم رفسنجان که طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کمبود آب آشاميدني روبرو بودند از این پس آب خلیج فارس را خواهند نوشید.

با افتتاح خط پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان برای اولین بار در ایران مردم یک شهر غیرساحلی واقع در بزرگترین استان کشور از آب دریا به منظور تامین مصارف خود استفاده خواهند کرد.

طبق اعلام پروژه خط انتقال آب به رفسنجان که با یکهزارو ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طول ۱۴۵ کیلومتر از محل خط صنعت که به رفسنجان رسیده است قرار است به سمت شهر کرمان امتداد یابد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده بخشی از مسیر خط انتقال آب به سمت شهر کرمان نیز آماده شده و در حال حاضر ۲۸ کیلومتر از اجرای این پروژه مهم باقیمانده است.


فرماندار رفسنجان در این مراسم با بیان اینکه باعث افتخار است رفسنجان از مقصد ۴۸۰ کیلومتری به منبع آبی پایدار دریا متصل می‌شود گفت: با دستور مستقیم رییس جمهور شهید طرح شیرین آبرسانی از خلیج فارس اجرا شد.

حسین رضایی افزود: با اجرای پروژه مهم، مردم رفسنجان را به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

او تاکید کرد: دولت سیزدهم خدمات و فعالیت‌های جهادی زیادی در جهت رفاه مردم انجام داد که افتتاح این پروژه آبرسانی در رفسنجان یکی از آن هاست و جای قدردانی از دولت دارد.

شایان ذکر است با خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان قرار است جمعیت ۲۴۰ هزار نفری این شهرستان از این نعمت بهره‌مند شوند.

نظر شما