شناسهٔ خبر: 67399521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رصد صفحات هواداران نامزدهای انتخابات توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان از پایش و رصد صفحات، کانال‌ها و گروه‌های هوادار نامزدهای انتخاباتی به عنوان ضابط عام و تخصصی در جهت جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه خبر داد و گفت: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نباید نتایج آرای کاندیداها را پیش از موعد اعلام قطعی در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در گفت‌وگو با  ایسنا در خصوص رصد و پایش فعالیت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی، اظهار کرد: رصد و پایش فعالیت‌های صفحات هواداران داوطلبان انتخاباتی و جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات بوده است.

وی افزود: پلیس فتا بر حسب ماموریت‌های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می‌کند و هرگونه جرائم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را احصا کرده و به مراجع قضایی اعلام می‌کند.

رئیس پلیس فتا گیلان در خصوص رعایت موارد تبلیغات توسط مدیران شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و نباید نتایج آرای کاندیداها را پیش از موعد اعلام قطعی در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

سرهنگ نقی‌مهر یادآور شد: فعالین فضای مجازی باید از انتشار هرگونه صوت، تصویر، فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنماها و تشویش اذهان عمومی و سیاه‌نمایی خودداری کرده زیرا از اقدامات مجرمانه انتخابات است.

رئیس پلیس فتا گیلان به کاربران مجازی توصیه کرد: کاربران توجه کنند تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی از سایت پلیس فتا www.fata.gov.ir با ما در میان بگذارند.

نظر شما