شناسهٔ خبر: 67399316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی؛

برنامه ریزی برای استفاده از مولدهای تولید برق در شرایط رکورد جدید مصرف برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با وجود افزایش مصرف برق در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته، اجرای کامل برنامه‌ های مدیریت مصرف و همکاری بخش‌های مختلف در اجرایی شدن این برنامه‌ها سبب شده هفته اول تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

صاحب‌خبر -

رکورد جدید مصرف برق آذربایجان غربی/ برنامه ریزی استفاده از مولدهای تولید برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، طاهر کیامهر پیرامون وضعیت مصرف برق در آذربایجان غربی طی هفته اول تیرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت پیک بار تابستان استان یک هزار و ۱۵۷ مگاوات بود که در مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف برق رقمی در حدود ۱ هزار و ۸۴ مگاوات بوده است؛ این میزان نشان دهنده ۷ درصد رشد مصرف برق استان نسبت به سال گذشته است. 

وی با عنوان اینکه افزایش مصرف در حالی رقم می خورد که افزایش دمای هوا چشمگیر نبوده، تصریح کرد: طی هفته‌ای که گذشت بارندگی‌ها و کاهش دما سبب شد تا روند افزایش بی رویه مصرف که از ابتدای هفته و روز‌های ابتدایی تابستان شاهد آن بودیم ادامه پیدا نکند و البته همکاری و مشارکت مشترکان نیز موثر بوده و امیدواریم این همکاری طی هفته‌های آتی نیز جهت گذر موفق از پیک بار تابستان امسال ادامه داشته باشد. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد از برنامه تعیین شده جهت صرفه جویی از طریق به مدار آمدن مولد‌های خود تامین مشترکینی که قرارداد همکاری با شرکت داشته‌اند محقق شده است و تا امروز ۵ مگاوات صرفه جویی حاصل از به مدار آمدن مولد‌ها بودیم. کیامهر خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تا تحقق ۱۰۰ درصدی و رسیدن به هدفگذاری ۸ مگاواتی پیگیری خواهد شد و این امر نیازمند همکاری تمام مشترکینی که اقدام به عقد قرارداد همکاری نموده اند است.

نظر شما