شناسهٔ خبر: 67399206 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به مناسبت اربعین شهدای خدمت؛

محفل ادبی «شهیدان پرواز» در اراک برگزار شد

مرکزی - همزمان با اربعین شهدای خدمت، ویژه برنامه بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی با عنوان «شهیدان پرواز» در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، در این محفل ادبی که به همت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و مشارکت حوزه هنری این استان برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی ضمن تسلیت اربعین شهدای خدمت گفت: دغدغه دولت سیزدهم در ارتباط با تحول در حوزه کتاب و کتابخوانی و گسترش کتابخانه‌ها و حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در محافل ادبی نشانگر علاقه این شهید بزرگوار به حوزه ادبیات و فرهنگ کشور است.

علی گودرزی زاده افزود: در طول مدت خدمت این بزرگوار شاهد افزایش و پیگیری کتابخانه‌های نیمه تمام کشور از جمله کتابخانه مرکزی استان مرکزی در اراک بودیم.

وی بر حضور پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش رو تاکید و بیان کرد: امیدواریم با درایت کامل پای صندوق‌های رای حاضر شویم که این حضورر می‌تواند تاثیر به سزایی در آینده رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به وظایف این حوزه در گسترش ادبیات انقلابی و ارزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی حوزه هنری کشور به تبع آن استان مرکزی به بلوغ خود رسیده و در حوزه ادبیات ارزشی از جایگاه قابل دفاع برخوردار است.

سالار جیریایی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، توجه به حوزه هنری و تاکید بر گسترش دامنه فعالیت این حوزه عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام حسن آسلیمی پیرامون خصوصیات توانمندی‌ها و دغدغه‌های رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم مطالبی بیان داشت.

در پایان دو تن از شعرای جوان استان مرکزی به اسامی سید محمدجواد سجادی و مهدی پیرهادی آخرین سروده‌های خود را متناسب با این محفل ادبی قرائت کردند.

نظر شما