شناسهٔ خبر: 67398825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شور مردم آذربایجان‌غربی برای خلق حماسه ای دیگر/با جان و دل برای اعتلای وطن

ارومیه - ایرنا- شوق مشارکت در آذربایجان غربی مثال زدنی شده و بزرگ و کوچک، شیعه و سنی، آشوری و ارمنی هر قوم و نژادی قاطعانه و از صمیم دل برای سربلندی و اقتدار کشور فردا، جمعه در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همه آماده اند و همه مشتاق این روز تا تا رای خود را به صندوق بیاندازند و باردیگر غیرت خود را به نمایش بگذارند؛ وقتی در خیابانها و کوچه های شهر از هر شهروندی سوال می کنی، ابهت کلامش تو را به وجد می آورد وقتی می پرسی در انتخابات شرکت خواهی کرد؟ با قاطعیت می گوید البته، حتما چرا که نه باید در سرنوشت کشورم سهیم باشم باید فرد شایسته ای انتخاب کنم تا راهی برای آسایش و حل مشکلات پیدا کند.

کارگر روز مزدی که هر روز صبح زود باید از خانه بیرون بزند تا به محل کارش برسد و سرمای زمستان و گرمای تابستان را تحمل کند، هر روز پیگیر اخبار انتخابات است و مهمتر از همه آنچنان شوق و شور مشارکت در انتخابات را دارد که هر روز می پرسد راستی کدام گزینه بهتر است به کدام نامزد رای دهیم؟ امروز اولین سوال هر آذربایجانی از یکدیگر «فردا رای خواهی داد؟» است و زیباتر از آن جوابی است که به یکدیگر می دهند و می گویند «برای سربلندی وطنم رای خواهم داد هرچند مشکلاتی وجود دارد.»

علما، شخصیت های سیاسی و ائمه جمعه و جماعات همه بر مشارکت در انتخابات تاکید کرده و حضور در پای صندوق های رای را وظیفه ای شرعی و واجب می دانند.

شور مردم آذربایجان‌غربی برای خلق حماسه ای دیگر/با جان و دل برای اعتلای وطن

مشارکت در انتخابات رکنی اساسی برای اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در این باره معتقد است: مشارکت بالا در انتخابات، اقتدارملی را ارتقا بخشیده و اعتلای روزافزون نام ایران را در مجامع جهانی موجب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه شرکت در انتخابات، مساله‌ای مهم و اساسی بوده و برای همه ضروری است، افزود: همه باید در این انتخابات حضور یافته و صالح ترین فرد را برای این مسوولیت انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: نامزدهایی که در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم از شورای نگهبان صلاحیت گرفتند، همه سابقه مدیریتی دارند و از این جهت می توان این ها را مطالعه و بررسی کرده و بهترین فرد را انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: با این مباحث و همچنین معیار هایی که همواره مقام معظم رهبری بر آنها تاکید داشته اند، می توان در کنار مشارکت بالا، فرد اصلح را نیز برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم انتخاب کرد.

حضور در انتخابات یاس دشمنان را موجب می شود

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ هم عدم حضور مردم پای صندوق های رای را خواسته دشمنان دانست و افزود: هدف دشمنان، ایجاد انشقاق میان ملت و حاکمیت است بنابراین برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کرده و پای صندوق های رای حاضر شده و یاس دشمنان را رقم بزنید.

وی انتخابات و مشارکت در انتخابات را برخاسته از شعار استقلال آزادی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نعمت انقلاب اسلامی باعث شده ما بتوانیم در سرنوشت خود سهیم باشیم و مسائل را در داخل کشور و مرزهای خود انجام دهیم.

شور مردم آذربایجان‌غربی برای خلق حماسه ای دیگر/با جان و دل برای اعتلای وطن

حضور در انتخابات بی اثر بودن تحریم ها را نشان می دهد

امام جمعه نقده هم گفت: حضور و مشارکت پرشور در انتخابات بی اثر بودن تحریم ها را نشان می دهد و این مهم را ثابت می کند که تحریم ها خللی در اراده ملت ایران نتوانسته اند به وجود بیاورند.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا افزود: این حضور مشخص می کند دشمنان نتوانسته اند با فشار بر مردم ایران نقشه های خود را عملی کنند.

همچنین اقلیت های دینی همانند همیشه شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانسته و همچون دوره های قبل باردیگر آماده خلق حماسه دیگری شدند.

شور مردم آذربایجان‌غربی برای خلق حماسه ای دیگر/با جان و دل برای اعتلای وطن

همراه با خانواده پای صندوق رای حاضر خواهم شد

یکی از هموطنان مسیحی نیز در این خصوص اظهار کرد: همراه خانواده ام روز انتخابات و در ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شده و رای خود را به صندوق خواهم انداخت.

" لودریک یوحنا" ادامه داد: شرکت پرشور ملت ایران اعم از هر دین و مذهب و قوم و نژاد انسجام و یکدلی و وفاداری آنها را به وطن به نمایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: آشوریان و ارامنه همانند همیشه این بار نیز با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت کشورشان سهیم شده و عشق خود به وطن را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا، هشتم تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز برگزار می‌شود.

آذربایجان غربی دیار رنگین کمان اقوام و ادیان همواره پیشگام عرصه های مختلف بوده و نقش موثری در دوره های تاریخ ساز خلق کرده اند اتحاد مردم این دیار همواره در برهه های مختلف خواب دشمنان را آشفته و برگ زرینی بر تاریخ پرشکوه این سرزمین افزوده است.

نظر شما