شناسهٔ خبر: 67398714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت پروژه بزرگ برق استان اردبیل بهره‌برداری شد

اردبیل- ایرنا- هفت پروژه بزرگ صنعت برق استان اردبیل در قالب طرح «خدمت ماندگار» امروز پنجشنبه طی آیینی ویدئو کنفرانسی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نیرو و مسئولان استانی اردبیل به طور همزمان بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان اردبیل در آیین بهره برداری از این پروژه‌ها گفت: امروز واحدهای ۲ و ۳ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات افتتاح شد.

حسین قدیمی با اشاره به افزوده شدن ۳۲۰ مگاوات به مجموع ظرفیت نیروگاهی کشور با افتتاح این طرح افزود: برای اجرای این رح در مجموع ۱۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزایش توان پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت اجیرلو پارس آباد، احداث خطوط ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت در سطح استان، راه‌اندازی ترانسفورماتور ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سبلان را از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز اعلام کرد و ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها که برای اجرای آنها سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، پایداری شبکه برق استان شرایط پایدارتری پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین شبکه ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت تقی دیزج ـ مشگین شهر و احداث خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت نمین ـ فندقلو ـ سلوط و نیز اجرای طرح پایداری شبکه توزیع مشکین شهر، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نمین را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در روز جاری ذکر کرد.

وی از جهش چشمگیر آمار خدمات رسانی به شهروندان استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد مشترکان برق استان از ۵۸۴ هزار به ۶۴۲ هزار مشترک رسیده و شمار کنتورهای هوشمند نیز از سه هزار ۵۰۰ دستگاه به رقم قابل توجه ۱۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

قدیمی با اشاره به افزایش درصد کنترل پذیری مشترکان برق اداری استان اردبیل از پنج به ۹۰ درصد در دولت سیزدهم افزود: در همین بازه زمانی، درصد کنترل پذیری مشترکان کشاورزی استان نیز از ۱۵ به ۹۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی استان گفت: در این راستا و در جهت مدیریت هوشمند مشترکان صنعتی استان، درصد رویت پذیری مشترکان صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی استان از ۱۰ درصد در ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ درصد تا پایان سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین با اشاره به افزایش بیش از ۶۰۰ کیلومتری طول شبکه توزیع برق در استان اردبیل در دوره خدمت دولت سیزدهم اظهار کرد: علاوه بر ارتقا ۸۵۰ دستگاه به تعداد ترانسفورماتورها، ظرفیت ترانسفورماتور توزیع نیز از ۹۹۱ مگاولت آمپر به یک هزار و ۸۶ مگاولت آمپر افزایش یافته است.

وی همچنین برقرسانی به ۲۷ روستای فاقد برق استان اردبیل در دولت سیزدهم را از دیگر خدمات دولت شهید رییسی برشمرد و اضافه کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار چراغ روشنایی معابر در اقصی نقاط استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزایش ۳۱ درصدی تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در دولت سیزدهم را دستاوردی موفق در سطح استان عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون ۶۱ درصد از سیم شبکه توزیع از کابل مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

نظر شما