شناسهٔ خبر: 67396577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در «خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران» منتشر شد؛

شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!

از طرفی حال اختاف دیگری بین سران قوا پیش آمد، اختلافاتی که در مسائل و امور جاری کشور پیش می آمد، ما شاهد این بودیم که شهید رئیسی فرمایش رهبری را فصل الخطاب می دانست و آنها را رعایت میکرد. فلذا این مهمترین ویژگی بود که شهید رئیسی داشتند که اهمیت پیدا کردند و توسط مردم دیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شماره 102 ماهنامه "خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران" با بررسی پرونده ویژه انتخاباتی با عنوان "اجماع؟! آیا قالیباف کنار می‌کشد؟" منتشر شد.

فایل ماهنامه خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران را از اینجا دانلود کنید

در ادامه نیز یادداشت حمیدرضا معروفخانی، دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسالمی دانشجویان که در این ماهنامه منتشر شده است را می‌خوانید:

برای اینکه بدانیم راه شهید رئیسی چگونه و با چه ویژگیهای شخصیتی از نامزدها ادامه پیدا خواهد کرد، ابتدا باید شهید رئیسی را به درستی بشناسیم. متاستفانه آن چه که در سطح جامعه و حتی قشر نخبگانی دانشجویی، شاهدش هستیم؛ این است که شهید رئیسی را جمعیت زیادی از مردم، نه تنها  در حین حیات وی بلکه در حال حاضر هم آنطور که باید  و شاید نمیشناسند و ابعاد شخصیتی ایشان و هم عملکرد  ایشان در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران متاسفانه مهجور واقع شده است که درادامه به تعدادی از  آنها خواهم پرداخت. حال پس از اینکه ما، یعنی قشر  نخبگانی، شهید رئیسی را شناختیم، وظیفه جنبش دانشجویی  این است که از تحریف شخصیت ایشان جلوگیری کنیم.

کما  اینکه عرض کردم، هم در ایام حیات ایشان و هم الان که  ما فکر میکنیم دیگر آن فضاها تمام شده) این فکر اشتباه  است( کما اینکه شاهد هستیم با داغ شدن تنور انتخابات و بالا رفتن هیجانات آن تعدادی از نامزدها و منتصبین آنها با تحریف عملکرد حاج آقا با تحریف شخصیت حاج آقا، قصد دارند  که مردم را به سمت و سوی گزینه‌های دیگری سوق بدهند. ویژگی‌های رئیسی ویژگی‌های شهید رییسی و دولت ایشان چه بوده که ما هم  باید خودمان آنها را بشناسیم و هم باید به مردم معرفی کنیم  تا تحریف صورت نپذیرد.

اول: خیلی ساده از برداشت خودمان میتوانیم بگوییم. دوم: فرمایشات رهبری در مورد ایشان را  مدنظر قرار دهیم. رهبر انقاب نکاتی را چه در حین حیات  چه بعد از آن درمورد آقای رئیسی مطرح کردند و برشمردند  که در تاریخ معاصر انقاب و در دهه اخیر کمتر اتفاق افتاده  است که درمورد کسی به کار برده باشند؛ اینکه این رئیس  جمهور فعال بود، پرکار بود، به مبانی انقاب اعتقاد راسخ  داشت.

این رئیس جمهور سبک مدیریتش همراه با صمیمیت  و کرامت بود و در واقع در راه اعتای نظام، جهاد کرد و در  همین مسیر جهاد و در واقع پیشرفت کشور به شهادت رسید و خب قطعا ویژگیهای شخصیتی دیگری که ایشان داشتند  مثل سعه صدر، مردم داری، روحیه جهادی ایشان، اخاص و  صداقت که واقعا نیاز به گفتن ما ندارد و تقریبا میشود گفت همه مردم بر این موارد صحه میگذارند و انصافا این  ویژگیها در شهید رئیسی وجود داشته است. اما آن چه که  مد نظر من است و مهم ترین ویژگی ایشان است که اگر  این ویژگی بود بقیه ویژگیهای مثبت افراد هم معنا پیدا  میکند و اگر نبود همه آنها ضایع میشود؛ ویژگی، ولایت  پذیری و ولایت مداری است. 

شهید رئیسی ذوب در ولایت بود! هر جا که مقام معظم رهبری مطلبی می فرمودند، ایشان ابتدا به سرعت خودشان و در وهله بعدی معاونین و هیئت دولتشان نسبت به آن امر حساس بودند. من خاطرم هست  اولین جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با هیئت دولت ایشان  جلسه داشتند، آقا ناظر به بحث تحول نکاتی را فرمودند.

 بله؛ شهید رئیسی میتوانست نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد و نهایتا در یک مصاحبه یا دو مصاحبه اهمیت آن  را برشمارد و تمام!. اما آن چه که شهید رئیسی انجام دادند،  تاسیس مرکزی بود که تحول را در دولت پیگیری می کرد و  اساسا به سند تحول دولت منجر شد. این مرکز وظیف‌هاش  این بود و هست که تحول را در موضوعات و شاخه‌های مختلف  اقتصادی، تعلیم و تربیت، بهداشت، کشاورزی و سایر امور که  به وزارتخانه‌های مختلف مربوط می شود و در واقع بررسی  کند و گزارش دهد.

از طرفی حال اختلاف دیگری بین سران قوا پیش آمد،  اختلافاتی که در مسائل و امور جاری کشور پیش می آمد، ما شاهد این بودیم که شهید رئیسی فرمایش رهبری را  فصل الخطاب می دانست و آنها را رعایت میکرد. فلذا این  مهمترین ویژگی بود که شهید رئیسی داشتند که اهمیت  پیدا کردند و توسط مردم دیده شدند. کما اینکه ما رئیس  جمهورهایی در همین انقاب داشتیم و با چشم دیدیم که  خیلیها ویژگی های مثبتی هم داشتند، اما همین نداشتن  این یک مورد موجب شد که درنهایت از مسیر انقاب یا  خارج بشوند و یا آنطور که باید و شاید نتوانند وظیفه شان را انجام دهند.

اما آن چه که درمورد دولت ایشان وجود داشت و اتفاقا مردم هم در انتخابات چهاردهم به دنبال همین دولت هستند، این است که شهید رئیسی و دولت ایشان تبلوری از کارزار ایدهآل نظام اسامی است. یعنی اگر مردم داری، روحیه اخاص و صداقت را در داستان‌ها و روایات از حضرت امیر شنیده بودند و شاید توصیفاتی از شهید رجایی و مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری ایشان شنیده بودند، اینها را در رئیس جمهوری آقای رییسی دیدند.

هم صحبتی با کارگرها، هم نشینی و هم سفره شدن با مردم عادی و سرزدن به مردم سیل زده، این همراهی دولتشان و هم صحبت شدن دولتشان با دانشجوهای معترض در اوج اغتشاشات، موفقیت وی در سیاست خارجی، در اقتصاد، در تعلیم و تربیت، در حوزه سامت و درمان به عملکرد درخشانی که در مهار پاندمی کرونا داشتند و همه و همه از مصادیق آن است. همه موراد عملکردهای مثبت دولت هست که بایستی روایت شوند، دولتی که در ابتدای کار خود با رشد اقتصادی منفی دو درصد، شروع کرد و مسئولیت ها را برعهده گرفت و بعد از تنها سه سال حتی قبل از اینکه یک دوره کامل توانسته باشد خدمت کند این عدد منفی دو به پنج درصد افزایش یافته است.

یعنی مجموعا این دولت توانسته است هفت درصد رشد اقتصادی در شاخصهای کلان اقتصادی ما ایجاد کند. وظیفه جنبش دانشجویی مسئله بعدی این است که وقتی ما روایت صحیحی از شهید رئیسی داشتیم چه وظیفه دیگری داریم؟

در شرایطی که در ایام بعد از شهادت ایشان پیش آمده منجر به برگزاری انتخابات نا به هنگام شده است. وظیفه جنبش دانشجویی این است که اثرگذاری و انجام وظیفه خود را به بهترین وجه انجام دهد؛ یعنی برای مردم یادآوری کند که رئیس جمهور شهیدشان چه ویژگیهایی داشت و تصویری که در هفته اول بعد از شهادت ایشان، خیلی جدی و مصرانه به دنبال ادامه روند ایشان بودید، طوری نشود که تحت هیجانات، دروغ‌ها و کارهای رسانهای تصمیمی بگیرید و فردی را انتخاب کنید که مسیر ایشان را ادامه ندهد.

یعنی فردی رییس جمهور بشود که در ادامه راه رئیسی، واقعا رجایی و جلوهای از حکومت امیرالمومنین باشد. هم شخصیت رییس جمهور هم دولتی که قرار است تشکیل شود و اطرافیانی که دارد و بناست وارد دولت بشوند. فلذا این مسیر پیش روی جنبش دانشجویی است.

اول: باید خود شهید رییسی را بشناسد. دوم: از تحریف ایشان جلوگیری کند سوم: به شکل صحیح روایت شهید رییسی را انجام بدهد. چهارم: این شاخصها را برتن یک نفر از این شش نفری که االن نامزد هستند بنشاند. یعنی چه بخواهیم چه نخواهیم، یک نفر از این شش نفر بایستی رییس جمهور این کشور بشود. حال کدام یکی از این شش نفر از نظر ما این قابلیت را دارد؟ و کدام یک ندارد؟

شاخصهایی که قبل از رئیسی صرفا ما در ذهنهایمان داشتیم و تبلوری از آن ندیده بودیم و بعد از رییسی اتفاقا آن را در قامت یک فرد توانستیم ببینیم و پیدا کنیم باید بررسی شود. باید این شاخصها را با تعقل، با وقت گذاری روی یک نفر از این که بیشترین تطابق را دارد، انجام بدهیم.

اما آن چه که نباید قطعا رقم بخورد... یعنی آن کسی که قطعا نباید بعد از شهید رییسی، رییس جمهور شود؛ کسی که نباید بعد از شهید امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه شود؛ آن کسی که نباید بعد از شهید رحمتی ، استاندار آذربایجان شرقی شود؛ کسی است که برعکس رئیسی رفتار میکند و اطرافیان خاصی دارد.

یعنی اینکه شهید رییسی، فردی کم حاشیه و پرکار بودند؛ پس قطعا آن کسی که کارنامه ضعیفی دارد و اتفاقا در حین این کارنامه ضعیف همواره به دنبال حاشیه بوده است، به جای اینکه به برنامه مستقل خود بپردازد، به جای اینکه تعریف خود را از آینده کشور مطرح کند، به جای اینکه مسیرهای درستی که پیشروی کشور وجود دارد را تبیین کند و صرفا به دنبال حاشیه است. قطعا میتوانیم بگوییم این شخص نمیتواند ادامه دهنده راه شهید رییسی باشد و مردم هم انشااهلل اجازه نخواهند داد که بارقه امیدی که شهید رییسی در نسل سوم و چهارم انقاب ایجاد کرده است به واسطه انتخابی غلط از بین برود و قطعا جنبش دانشجویی هم در این مسیر به مردم کمک خواهد کرد و از این مسیری که ایجاد شده، در راه تحقق و رسیدن به دولت اسامی و جامعه اسامی و انشااهلل و به امید خدا تمدن اسامی در گام دوم انقاب حراست و پشتیبانی خواهد کرد

نظر شما