شناسهٔ خبر: 67395007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کرمانشاه در تب‌وتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی روز هشتم تیر همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که استان کرمانشاه در تاب و تاب برگزاری این رویداد مهم ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا از کرمانشاه، به دنبال شهادت آیت‌الله رئیسی، مسئولان کشور مطابق قانون اساسی درصدد برگزاری انتخابات زودهنگام برآمدند تا تکلیف رئیس قوه مجریه هرچه سریع‌تر مشخص شود. با سازوکارهای صورت گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن، جدول زمانبندی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر و فرآیند شکل‌گیری ستادها دنبال و تبلیغات انجام شد.

با پایان گرفتن کار تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به آغاز رأی‌گیری، به نظر می‌رسد همه چیز برای برگزاری این رویداد مهم در کشور و استان کرمانشاه فراهم است.

استان کرمانشاه در تاب و تاب برگزاری این رویداد مهم ملی است و پلیس مصمم‌تر از هر زمان دیگر آماده برقراری امنیت حداکثری این رویداد است.

کرمانشاه در تب‌وتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

تأمین امنیت انتخابات در کرمانشاه با حضور بیش از ۶۰۰۰ نیروی پلیس

سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از ۶۰۰۰ نیروی پلیس در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر برگزاری این رویداد مهم هستند و حفظ امنیت آن و حراست از آرای مردم را عهده‌دار خواهند بود.

وی افزود: پس از شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی و مشخص شدن برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در کشور، پلیس نسبت به انجام برنامه‌ریزی لازم برای تأمین امنیت این رویداد ملی اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا نیروهایی که باید پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند، عوامل پشتیبان مشخص شدند و دوره‌های آموزشی لازم برای این افراد نیز برگزار شد تا با آمادگی کامل به اجرای مأموریت بپردازند.

سردار حاجیان تاکید کرد: هرچند نیروهای پلیس کرمانشاه به واسطه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته و اردیبهشت امسال آمادگی لازم را داشتند، اما به دلیل اهمیت انتخابات پیش رو و صیانت از آرای مردم، دوره‌های آموزشی مجازی با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری ترتیب داده شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰۰ نیروی پلیس به صورت مستقیم و غیرمستقیم امنیت انتخابات پیش‌رو در استان را عهده دار هستند، اضافه کرد: تمام همکاران پرتلاشم بر سر عهد و پیمان خود با مردم هستند و در این کارزار با همه توان از آرای مردم حراست می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه بداخلاقی حین برگزاری رأی‌گیری، موضوع را با نیروهای پلیس مستقر در شعب اخذ رأی در میان بگذارند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی خواهد شد.

کرمانشاه در تب‌وتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

اختصاص ۱۶۳۶ شعبه اخذ رأی در کرمانشاه

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز از اختصاص ۱۶۳۶ شعبه اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و اظهار کرد: ۹۶۱ شعبه از این تعداد شهری و ۶۷۵ شعبه نیز روستایی است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۶۳۶ شعبه در نظر گرفته شده ۹۸۸ شعبه آن ثابت است، ادامه داد: ۶۴۸ شعبه سیار نیز برای جمع‌آوری آرای همه افراد واجد شرایط رأی اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان کرمانشاه را بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: متولدین هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

شعبانی همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی هنگام رأی دادن را الزامی دانست و اضافه کرد: مهر شناسنامه در این دوره از انتخابات حذف شده است و افراد تنها با همراه داشتن کارت ملی نیز می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد بیش‌تر از تعداد واجدان شرایط در استان تعرفه رأی در نظر گرفته شده است و در این زمینه کمبودی نداریم، افزود: بیش از ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

۱۷۰ بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه نظارت می‌کنند

غلامرضا مرتضوی، رئیس بازرسی انتخابات استان کرمانشاه نیز از نظارت ۱۷۰ بازرس بر روند انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و تصریح کرد: این افراد در تمام شعب شهری و روستایی حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری در ازای هر ۱۰ شعبه اخذ رأی یک بازرس وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کنترل جریان انتخابات، رعایت قانون و صیانت از آرای مردم جزو مهم‌ترین مواردی است که بازرسان به دقت آن را دنبال خواهند کرد.

رئیس بازرسی انتخابات استان کرمانشاه ضمن تقاضا از دیگر عوامل مستقر در شعب اخذ رأی برای همکاری‌های لازم با بازرسان، گفت: همکاران ما با دقت همه مسائل را تحت نظر دارند و کوچک‌ترین تخلفات را گزارش خواهند کرد.

نظر شما