شناسهٔ خبر: 67394954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان اداری استخدامی ‌کشور خبر داد:

برگزاری ۲۱ آزمون استخدامی در دولت شهید رئیسی

زهره رضانژاد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی ‌کشور با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۲۱ آزمون استخدامی برگزار شد، از استخدام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در این دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

میثم لطیفی در اولین آیین میثاق خدمت که امروز  پنجشنبه ۷ تیر در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام  شهید بهشتی و همراهانش و شهدای خدمت، اظهار کرد: برای استخدام باید فرصت برابر و عادلانه برای همه‌ افراد فراهم شود.

لطیفی افزود: برای جذب و پرورش افراد نخبه و مستعد در این دولت اقدامات خوبی انجام شد  و امیدواریم که این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی تاکید بر افزایش بهره‌وری از طریق جذب مبتنی بر آزمون و پرهیز از جذب‌های سفارشی و مبتنی بر فشار و ... بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی بیش از ۲.۵ میلیون متقاضی استخدام داشتیم که در ۲۱ آزمون استخدامی شرکت کردند و از بین این افراد بیش از ۱۹۰ هزار نفر مستخدم داشتیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر بخواهم شهید رئیسی را در یک کلمه خلاصه کنم صفت بارز ایشان، عدالت‌خواهی بود و ایشان همیشه تاکید داشتند که به جای توجه به حاشیه‌ها به متن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کلیدواژه‌های شهید رئیسی واژه کرامت بود، اظهار کرد: ما برای همکارانمان در دولت نیاز به چنین آیینی داشتیم و قسمت بود که این آیین برای اولین بار در شهر  محل تولد و محل مدفن شهید رئیسی و در چهلمین روز  شهادت ایشان در مشهد برگزار شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه لازم است سرعت شتابان دانش‌های جدید را جدی بگیریم، گفت: ما در نظام‌های اداری با اینرسی سکون و مقاومت  مواجه هستیم و  هنر شما این است که با انرژی در اولین روزهای کاری بر این سکون غلبه کنید.

وی همچنین خطاب به نیروهای جدیدالاستخدام توصیه کرد: سعی کنید در محل کار خود با احترام به چهارچوب‌های مشخص، نقطه اثر خود را پیدا کنید، در کارهای گروهی بیشتر شرکت کنید و انرژی مثبت را نشر دهید.

در پایان این مراسم از تمبر میثاق خدمت با حضور مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما