شناسهٔ خبر: 67394936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خستگی ناپذیری شهید جمهور برای اعتلای ایران

خرم‌ آباد - ایرنا - ملت ایران امروز اربعین هجران شهید جمهوری از جنس اخلاص و عمل را با ویژگی بارز خستگی ناپذیری در مسیر محرومیت زدایی و تلاش جهادی در حالی برگزار می کنند که طلیعه تداوم این مسیر برای همیشه بر فراز قله های پرافتخار این نظام مقدس خودنمایی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله شهید رییسی طلیعه دار همیشگی مسیر اخلاص و عمل در بوستان پرثمر انقلاب اسلامی است که از همان نخستین روزهای فعالیت در دولت سیزدهم با روحیه انقلابی و جهادی و خستگی ناپذیری وصف ناشدنی در راه اعتلای ایران اسلامی و تلاش برای این سرزمین پرافتخار از هیچ کوششی دریغ نکرد و تا آخرین لحظات زندگی در این مسیر با سرافرازی گام برداشت.

مردمی بودن و همت جهادی شهید جمهور در کنار چهره بشاش و روی گشاده ایشان برای همیشه در اذهان ملت قدرشناس ایران حک شده است که چگونه در راه خدمت به ملت و تلاش برای گشودن درهای موفقیت و پیروزی برای ایران اسلامی با آغوش باز شهادت در راه خدمت را پذیرا شد.

امروز ناباورانه اربعین هجران شهید جمهور ملت ایران فرا رسیده است و اگرچه این غم هجران همچنان داغ ها بر دل نهاده است اما راه پرافتخار این شهید والامقام و همراهان ایشان پرتابش است و روش و منش این شهید بزرگوار چراغ راهی برای آیندگان در راه خدمت به وطن و هم وطن است.

شهید رییسی در نهایت اخلاص و مجاهدت برای خدمت به مردم و پیشرفت و موفقیت این مرز و بوم مسیر شهادت را برگزید و در این مسیر جاودانه برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی به جاودانگی رسید.

ملت قدرشناس و همیشه در صحنه ایران امروز قدردان این همه مجاهدت در راه مبارزه با فساد و تبعیض شهید جمهور هستند و خوب درک کرده اند که چگونه مجاهدت های این شهید خستگی ناپذیر در راه اعتلای ایران اسلامی و عزتمندی ملت ایران به ثمر نشسته است.

شهید رییسی ابراهیم گونه به میدان عمل وارد شد با هرگونه تبعیض و فساد مبارزه و ایستادگی کرد و از همان روزهای نخستین مبارزه با مفاسد را سرلوحه امور دولت قرار داد و تلاش های این شهید مجاهد منشا خیر و برکت در کشور شد تا حدی که امروز ملت ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و در فقدان شهید جمهورشان خواهان تداوم این مسیر خدمت هستند و تاکید دارند گفتمان شهید رییسی با انتخاب مجددی از این جنس مدیریت در شریان های نظام دوباره جریان یابد.

آری امروز خدمات شهید رییسی آنچنان تاثیرگذار و قابل درک است که باب جدیدی از خدمت در کشور گشوده و همگان خواهان این سبک از مدیریت و محرومیت زدایی شبانه روزی هستند چراکه شهید جمهور با تواضع و فروتنی در میان اقشار مختلف در سفرهای متعددد استانی حاضر و خالصانه با تفکری از جنس مردم پای صحبت های آنان نشست و برای پیگیری و رفع مشکلات آنان شبانه روزی تلاش و کوشش کرد.

رییس جمهور شهید و مردمی ملت ایران با دلسوزی و حضور در میانه میدان عمل با اتکای به ظرفیت های کشور و سرمایه های عظیم انسانی برای رضایت مندی مردم ایران و گشوده شدن درهای موفقیت و سرافرازی این ملت در سفرهای مختلف و رایزنی های متعدد همتی وصف نشدنی را رقم زد.

شهید رییسی هشتمین رییس جمهور منتخب مردم ایران بود که با شعار "دولت مردمی، ایران قوی" کار خود را آغاز و طی سه سال فعالیت شبانه روزی و خستگی ناپذیر رسیدگی به امور کلی و مشکلات مردم را در دستور کار قرار داد و خود را برای بازدید از مناطق محروم و حاشیه نشین و توجه به عمران و آبادانی روستاهای کم برخوردار وقف نمود و با حضور در جمع محرومان از نزدیک پای سخن و درد دل آنان نشست.

شهادت رییس جمهور و یاران همراهش در مسیر خدمت، گواه تلاش ایشان برای گره گشایی از امور مردم به خصوص محرومان و مستضعفان بود و امروز ردای مقدس شهادت درحالی بر قامت سید محرومان نشست که عمری به مردم خدمت کرد و جان خود را در طبق اخلاص به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد و در ولایتمداری و اطاعت از امر رهبری لحظه ای درنگ نکرد.

شهید رییسی که در تمامی ابعاد دولت مردمی برای ایران اسلامی و ملت سنگ تمام گذاشت طی فعالیت کمتر از سه سال دولت سیزدهم در ابعاد سیاست خارجی نیز با تمام توان برای آرمان ها و اعتلای این نظام مقدس تلاش و اقتدار ایران اسلامی را در تمامی دنیا به جهانیان یادآور شد و هرگز ذره ای از آرمان ها و ارزش های این ملت سرافراز و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی نکرد.

اکنون سید محرومان با روش سه ساله خویش به ملت ایران الگو و مدلی برای خدمتگزاری به این مرز و بوم شناساند و همگان با جان و دل خواهان ترسیم همیشگی این سبک و طریق در شیوه خدمتگزاری و مدیریت هستند و ریل گذاری این مسیر خدمت خواسته قلبی ملت ایران شده و روحیه خستگی‌ناپذیر، روی گشاده، مردم‌داری، پیگیری امور، رسیدگی به مستضعفان، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و خدمت بی‌منت کارنامه پرستاره و نورانی شهید جمهور ملت ایران است که بعنوان مدلی برای خدمتگزاری به ملت در تاریخ ایران اسلامی قلمداد می‌شود.

امروز آئین های مختلف مراسم اربعین شهید جمهور در حالی برگزاری شد که خون این شهید عزیز نقطه عطفی در تنیده شدن زنجیر اتحاد و همدلی ملت ایران شده است که در این راستا ملت ولایی و شهیدپرور استان لرستان نیز آنگونه که مراسم عزای بزرگان و عزیزان خود را برپا می دارند در غم هجران شهید جمهور به عزاداری پرداخته و در تجدید بیعتی دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کنند تا رییس جمهوری از جنس اخلاص و عمل شهید جمهور و فرزندی از دامان زرخیز مام میهن را برای تداوم مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی انتخاب کنند.

خستگی ناپذیری شهید جمهور برای اعتلای ایران

دستاوردهای شهید جمهور ماندگار است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: دوران طلایی انقلاب در زمان شهید آیت‌الله رییسی رقم خورد و دستاوردهای دولت وی در اذهان عموم ماندگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در گرامیداشت چهلم شهید جمهور و هیات همراهش در مصلی الغدیر خرم‌آباد اظهار کرد: تشییع باشکوه شهیدان خدمت از نوادر تاریخ انقلاب اسلامی بود و همگان در سوگ آنان گریستند.

وی با اشاره به اینکه راه شهیدان خدمت ادامه دارد گفت: مردم شور و محبت را ابراز کردند و این امر باید دنباله دار باشد که حضور در انتخابات ریاست جمهوری میثاق دوباره با انقلاب و تکمیل حماسه تشییع شهیدان خدمت است.

وی با بیان اینکه حضور باشکوه در انتخابات همانند عمل صالح است افزود: تمام نظرسنجی‌ها از مشارکت ۴۳ تا ۵۰ درصدی حکایت دارد و هنوز تعدادی مردد هستند که امیدواریم تغییر نظر دهند و مشارکت کنند چراکه بهترین دموکراسی در ایران موج می زند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ۴۱ درصد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و ضد انقلاب باورشان نمی‌شد گفت: دشمنان انقلاب یک سال التماس کردند مردم پای صندوق رای نباشند اما چشم دشمن کور شد و اکنون هم نگرانی در خصوص حضور نداریم اما مردم باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: فرد اصلح را باید از طرفداران و افراد حاضر در ستادهای انتخاباتی آنها شناخت همچنین اهل بصیرت، راه شهیدان را برمی‌گزینند که امیدواریم با انتخاب اصلح سرنوشت خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اظهارات دشمن شاد کن توسط نامزدها ادامه داد: باید فردی را انتخاب کرد که دلداده دین باشد چراکه انقلاب اسلامی برای دین و جواب «آری» به اسلام آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: برخی به خاطر رای، خلاف واقع و برخی نیز می‌گویند اگر شهید رییسی زنده بود راهش را دنبال نمی‌کردیم در حالیکه ایشان ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را تسویه کرد و طرح آبرسانی و بازگشت اقتدار نظام از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: ۹ کشور جهان برای شهادت وی اعلام عزای عمومی کردند و هنوز هم برخی معتقدند منزوی شده‌ایم چون نمی‌خواهند ببینند که نظام مقتدر شده است.

وی تصریح کرد: دولت شهید رییسی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرد و پولش را گرفت و ۴۰۰ میلیون دز واکسن از چین نیز وارد شد اما چرا دستاوردهای دولت سیزدهم را نمی‌بینند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اسراییل را به ذلت کشاند گفت: ۳۳ ماه طلایی را پشت سر گذاشتیم و اکنون مردم پای صندوق های رای خواهند رفت.

نظر شما