شناسهٔ خبر: 67394910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی اولویت رئیس‌جمهور باشد

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کنترل قیمت‌ها و پرهیز از دلاری کردن زندگی مردم و تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی راهکارهایی است که باید رئیس جمهور در اولویت خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلیمن محمد شجاعیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های سیاست خارجی کاندیداها در مناظرات و تبلیغات آن‌ها بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به بالاترین جایگاه تاریخی خود رسیده است؛ لذا باید نامزدها و رئیس جمهور آینده این راهبرد را در برنامه‌های سیاست خارجی خود گنجانیده و در مسیر ارتقای جایگاه ایران در منطقه و عرصه‌های بین المللی دیگر باشد، چرا که جمهوری اسلامی که امروز بزرگ ترین قدرت منطقه‌ای به شمار می‌رود.

حضور حداکثری و انتخاب اصلح رکن مهم تقویت آرمان‌های انقلاب

وی عنوان کرد: به نظر رأی دادن و حضور حداکثری و هوشمندانه ما در پای صندوق‌های رأی در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ۸ تیرماه و از سویی انتخاب کاندید اصلح، تقویت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است و می‌تواند باعث تقویت و اقتدار آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و تقویت محور مقاومت شود.

دانشیار و عضو هیات علمی گروه سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: مشارکت در انتخابات منجر به تقویت مسیر حق و حمایت از مستضعفان می‌شود چرا که ملت بزرگ ما تاکنون در برابر نظام سلطه مقاومت و ایستادگی کرده است و از حصار وابستگی به نظام‌های سلطه که در دهه‌های گذشته بر او تحمیل شده خارج شده است.

شجاعیان افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیام‌های انقلاب اسلامی به دلیل این که فطرت انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده است و بر ارزش‌های انسانی مانند عدالت، اخلاق و معنویت تاکید دارد پیامی جهانی دارد و مخاطبان آن هم جهانی است؛ لذا رئیس جمهور آینده باید به این آرمان‌ها و شعارها توجه داشته باشد و در سیاست خارجی تلاش کند این آرمان‌ها را تقویت کند.

فلسطین صدر سیاست خارجی رئیس جمهوری

وی بیان کرد: محور مهم دیگری که باید در سیاست خارجی کاندیداها پیگیری شود «موضوع فلسطین» است، امروز موضوع فلسطین جزء مهم‌ترین مسئله جهان تبدیل شده است؛ فلسطین از موضوع‌های مهم برای نخبگان شرق و کشورهای غربی به شمار می‌رود آن چه که در دانشگاه‌های مطرح اروپایی و به ویژه آمریکا در ارتباط با فلسطین و غزه از سوی دانشجویان این دانشگاه‌ها رخ داده مورد تعجب جهانیان قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه به مناظرت انتخاباتی کاندیداها هم اشاره کرد و گفت: در مناظرات انتخاباتی هر کدام از کاندیداها آنچه که قابل تامل بود این نکته است که کاندیداها در مناظرات خود بیشتر به بیان مشکلات و بیان تسلط خود بر مشکلات پرداخته‌اند و به نظر در بیشتر مناظرات مسائل اقتصادی و فرهنگی را مطرح کرده‌اند.

شجاعیان افزود: آن چه که باید مورد توجه قرار گیرد این نکته است که هرکدام از کاندیداها برای برون رفت از مسائل اقتصادی برنامه مشخصی داشته باشند و راهبردهایی را برای حل این مشکلات و مسائل اقتصادی مطرح کنند به ویژه در ارتباط با تورم و کاهش ارز پول ملی و دلاری کردن زندگی مردم باید دنبال حل مسائل باشند؛ باید موضع مشخصی در ارتباط با پایین بودن ارزش پول ملی و بی ثباتی ارز که افزایش قیمت بسیاری از کالاها با آن مستقیما ارتباط دارد برنامه جامعی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: کنترل قیمت‌ها و پرهیز از دلاری کردن زندگی مردم و تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی راهکارهایی است که باید رئیس جمهور در اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام

نظر شما