شناسهٔ خبر: 67393653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین محموله قطعات یدکی لوکوموتیو از واگن پارس اراک به عراق صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: اولین محموله قطعات یدکی لوکوموتیو از این واحدواگن سازی روز پنجشنبه به کشور عراق صادر شد.

صاحب‌خبر -

«مرتضی ملانژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شرکت واگن پارس به تازگی قراردادی مبنی بر تعمیرات اساسی چندین دستگاه لوکوموتیو را با شرکت راه‌آهن عراق امضا کرده که براساس آن اولین محموله قطعات یدکی لوکوموتیو امروز از این شرکت به عراق ارسال شد.

وی ادامه داد: یک تیم تخصصی شامل ۱۰ نفر نیز پس از رسیدن محموله قطعات یدکی به کشور عراق اعزام و تعمیرات اساسی لوکوموتیوها را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: پیشنهادات بیشتری از شرکت راه‌آهن عراق به واگن پارس ارائه شد که براساس تصمیم اعضای هیات مدیره، تعمیرات لوکوموتیو به عنوان فاز نخست همکاری با طرف عراقی پذیرفته و پس از اتمام این کار در مورد دیگر پیشنهادات شرکت راه‌آهن عراق تصمیم‌گیری می‌شود.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

نظر شما