شناسهٔ خبر: 67393507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرس جهانی اسکواش: همدان آینده درخشان در این ورزش دارد

همدان- ایرنا- مدرس جهانی رشته اسکواش گفت: همدان آینده درخشان در این رشته ورزشی دارد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

"وزیر یوسف جهان زهی" مربی و مدرس بین‌المللی این رشته ورزشی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی اسکواش در همدان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیریت اسکواش در همدان بسیار پای کار است و تمرکز خوبی در این رشته وجود دارد که با همین حمایت مطلوب می‌توان آینده‌ای درخشان ساخت.

وی بیان کرد: در همدان دوستان خوبی دارم و هر زمان که به این استان سفر می‌کنم، علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های آموزشی برای استعدادها و نخبه‌های اسکواش هستم.

جهان زهی که نخستین سرمربی تاریخ تیم ملی اسکواش ایران را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: کودکان و نونهالان بهترین رده سنی برای فراگیری آموزش‌های اصولی و حرفه‌ای اسکواش هستند و این طرح هم اکنون در همدان اجرایی شده است.

این مربی سطح جهانی خاطرنشان کرد: اسکواش ورزشی بسیار پرتحرک، با انرژی و با نشاطی است و طی ۲۰ سال اخیر رشد قابل توجه و چشمگیری در ایران داشته است.

وی ایجاد زیرساخت‌های جدید و استاندارد برای ورزش اسکواش همدان را در سرعت بخشیدن به پیشرفت این رشته بسیار موثر دانست و افزود: راه‌اندازی مجموعه کورت تمرینی و مسابقه‌ای نیاز اصلی در شهر همدان است.

مدرس جهانی اسکواش: همدان آینده درخشان در این ورزش دارد

ساخت کورت بین المللی اسکواش در همدان

رئیس هیات اسکواش همدان نیز گفت: تکمیل پروژه عمرانی اسکواش همدان با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در حال انجام است.

اسدالله ربانی مهر با بیان اینکه ساخت نخستین کورت بین‌المللی استان همدان در حال انجام است، افزود: این طرح شامل سه کورت استاندارد، یک کورت آموزشی، رختکن، سکوی تماشاگران و سایر تجهیزات است و بر اساس استانداردهای روز دنیا در مجموعه پارک بانوان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این کورت زمینه میزبانی مسابقات ملی و حتی بین‌المللی را فراهم می‌کند و در واقع می‌توانیم با استانداردهای روز دنیا این ورزش را در مسیر پیشرفت ادامه بدهیم.

مدرس جهانی اسکواش: همدان آینده درخشان در این ورزش دارد

رئیس هیات اسکواش همدان خاطرنشان کرد: اسکواش همدان در چند ماه اخیر بدون حاشیه و با برنامه‌ریزی خوب و مناسب در مسیر پیشرفت است و با ایجاد وحدت، همدلی و برنامه‌ریزی خوب در مسیر پیشرفت قرار داریم.

وی با بیان اینکه در آخرین ارزیابی فدراسیون رتبه سوم کشور را کسب کرد که نشان از موفقیت‌های هدفمند این هیات است، یادآور شد: اسکواش جزو رشته‌های ورزشی مستعد در همدان است و هم اینک بیش از ۲۰۰ ورزشکار فعالیت مستمر در این ورزش دارند و با زمینه‌سازی لازم در راستای فعالیت این رشته در سطح شهرهای مختلف استان، می‌توانیم علاوه بر همگانی کردن آن، در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها نیز اقدام کنیم.

نظر شما