شناسهٔ خبر: 67393380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

با بهره برداری از پروژه های زیست محیطی شرکت پالایش نفت تبریز؛

75 درصد از نفت گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به استاندارد یورو 5 رسید

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز افزایش میزان نفت گاز یورو 5 تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز به 75 درصد با افتتاح بهره‌برداری از واحدهای جدید این مجموعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: علیرضا آقابگلو در حاشیه افتتاح واحدهای جدید شرکت پالایش نفت تبریز به خبرنگاران گفت: طرح ارتقا کیفی فرآورده‌های نفت گاز پالایش نفت تبریز شامل 5 پروژه است که پروژه اصلی آن تصفیه نفت گاز بود که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید و پس از اجرای آن 35 درصد از نفت گاز تولیدی این مجموعه با استاندارد یورو 5 تولید شد.

وی گفت: ارزش ریالی پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسیده است بیش از 2 هزار میلیارد تومان است.

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز افزود: با اجرای این طرح میزان نفت گاز یورو 5 تولیدی پالایش تبریز به 5.5 تا 6 میلیون لیتر در روز رسید.

آقابگلو در خصوص میزان آلایندگی نفت گاز یورو 5 گفت: در نفت گاز یورو 5، میزان گوگرد از 10.000 ppm به زیر 10 ppm کاهش پیدا می‌کند.

وی توجه به محیط‌زیست و سلامت مردم منطقه و کشور را یکی از راهبردهای اصلی پالایش نفت تبریز دانست و گفت: ما به این مسئله توجه داشتیم که گوگردی که از نفت گاز استخراج می‌شود نباید به هوایی که مردم استشمام می‌کنند، وارد شود بنابراین با اجرای پروژه تصفیه گازهای انتهایی واحد گوگردسازی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی پالایش نفت تبریز که 12 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز داشت، موفق شدیم تنها منبع احتراقی پالایش نفت تبریز که از نظر آلایندگی خارج از استاندارد بود را از پالایش نفت تبریز حذف کنیم و میزان گازهای آلاینده را به کمتر از حد استاندارد برسانیم.

photo_2024-06-24_16-14-47

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز افزود: با اجرای این طرح که مورد تائید سازمان محیط زیست نیز قرار گرفت، شرکت پالایش نفت تبریز به صورت کامل از لیست واحدهای آلاینده خارج شد. توجه به سلامت مردم منطقه و کشور یکی از دغدغه‌های همیشگی پالایش نفت تبریز است و خرسندیم که با اجرای این طرح توانستیم قدم بزرگی در این مسیر برداریم.

آقابگلو گفت: این واحد به صورت کامل توسط متخصصان ایرانی طراحی، مهندسی، ساخت و نصب شده است و از خروج حدود 5.5 میلیون یورو جلوگیری شده است.

گفتنی است این مراسم در قالب بهره برداری از 17 پروژه نفت، پالایش و پتروشیمی به ارزش 180 همت با حضور برخط سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و در شرکت پالایش نفت تبریز، واحد گوگردسازی به ظرفیت 110 تن در روز، واحد تصفیه گازهای خروجی واحد گوگردسازی جدید، برج خنک کننده جدید با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در ساعت و واحد خالص سازی هیدروژن به ظرفیت 3.5 تن درساعت به بهره برداری رسید.

 

نظر شما