شناسهٔ خبر: 67393354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون قم:

اهدای خون در قم، ۱۱ درصد افزایش یافته‌است

قم- ایرنا- مدیرکل انتقال خون قم گفت: تعداد افرادی که در سه ماه نخست امسال در این استان موفق به اهدای خون خود شده‌اند، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته‌ است.

صاحب‌خبر -

مهدی پهلوانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سه ماه امسال، ۱۴ هزار و ۹۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در سه ماه امسال، ۱۲ هزار و ۳۴۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته پهلوانی، امسال هفت هزار و ۹۰۷ نفر معادل ۶۴ درصد و پارسال، ۶ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۵۹.۵ درصد از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۳.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۳۸۲ نفر از اهداکنندگان و پارسال ۳۴۲ نفر معادل ۳.۱ درصد خانم بودند.

وی گفت: امسال ۲۹.۳ و پارسال ۳۱.۵۴ درصد اهداکنندگان جوانان زیر ۳۵ سال بودند.

مدیرکل انتقال خون قم افزود: امسال ۱۴ هزار و ۷۷۸ و پارسال ۱۴ هزار و ۴۹۵ واحد خونی به بیمارستان‌های استان ارسال شده که رشد ۲ درصدی داشته‌ است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در سه ماه امسال، چهار هزار و ۱۵۷ و پارسال سه هزار از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد که ۲۹ درصد بالاتر از تعهد بود.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته‌ است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح‌الله(ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

نظر شما