شناسهٔ خبر: 67393106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس فراخوان داد؛

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر در نظر دارد تا با همکاری مرکز هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس را به میزبانی شاهین‌شهر برگزار کند.

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی و با موضوع «اقتباس از ادبیات حماسی و غنایی ایران زمین»، «اقتباس برگرفته از افسانه‌های کهن و ادبیات شفاهی ایران»، «نمایشنامه‌های اقتباسی برگرفته از مضامین، اشعار و ادبیات داستانی معاصر»، «اقتباس خلاقانه برگرفته از ادبیات فاخر ایران»، و نیز «آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی مذهبی، شبیه‌نامه‌های اصیل ایران زمین» برگزار خواهد شد.

 ترغیب و تشویق هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی به تبارشناسی ادبیات فاخر و کهن ایران زمین، بازشناسی و عینیت بخشیدن به مفاهیم عمیق اخلاقی و اجتماعی، بازیابی و بازخوانی قصه‌ها و افسانه‌ های کهن ایران زمین بر زایش و زیست تئاتر در ایران و همچنین کشف و معرفی استعدادهای خلاق و جوان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی ازجمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر است.

همچنین صیانت از ادبیات فاخر و کهن ایران زمین و انطباق قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی با ادبیات کلاسیک جهان، تلاش در نهادینه‌سازی تفکر علمی و تبارشناسی اصالت و خاستگاه پیوند عمیق ادبیات با هنر، فرهنگ و تاریخ، بهره‌گیری از زبان رسای هنر تئاتر در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، حمایت از آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی و مذهبی، ادبیات شفاهی و شبیه نامه‌های اصیل ایران، و نیز حمایت از آثار اقتباسی برگرفته از شعر و ادبیات داستانی با محوریت تاریخ نگاری مقاومت، پایداری و ایثارگری اجتماعی از دیگر اهداف این رویداد به شمار می‌رود.

آخرین مهلت برای ثبت تقاضا و ارسال متون نمایشی به نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر روز 5شهریورماه تعیین‌شده و بعد از اعلام نتایج بازبینی آثار، جشنواره در روزهای ۲۶ آذر تا 2 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و دریافت اطلاعات بیشتر، به امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌شاهین‌شهر، واقع در میدان فاطمیه، ساختمان نگارستان، طبقه ۴ مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۳۱۴۵۲۳۰۲۵۷ و ۰۹۹۰۹۸۵۴۳۱۵ تماس حاصل فرمایید.

 

متن کامل فراخوان در نشانی ذیل قابل دسترس است:

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین شهر

 

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر در نظر دارد تا با همکاری مرکز هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس را به میزبانی شاهین‌شهر برگزار کند. دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر ادامه داد: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی و با موضوع «اقتباس از ادبیات حماسی و غنایی ایران زمین»، «اقتباس برگرفته از افسانه‌های کهن و ادبیات شفاهی ایران»، «نمایشنامه‌های اقتباسی برگرفته از مضامین، اشعار و ادبیات داستانی معاصر»، «اقتباس خلاقانه برگرفته از ادبیات فاخر ایران»، و نیز «آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی مذهبی، شبیه‌نامه‌های اصیل ایران زمین» برگزار خواهد شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر، ترغیب و تشویق هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی به تبارشناسی ادبیات فاخر و کهن ایران زمین، بازشناسی و عینیت بخشیدن به مفاهیم عمیق اخلاقی و اجتماعی، بازیابی و بازخوانی قصه‌ها و افسانه‌ های کهن ایران زمین بر زایش و زیست تئاتر در ایران، و همچنین کشف و معرفی استعدادهای خلاق و جوان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی را ازجمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر برشمرد. او همچنین اضافه کرد: صیانت از ادبیات فاخر و کهن ایران زمین و انطباق قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی با ادبیات کلاسیک جهان، تلاش در نهادینه‌سازی تفکر علمی و تبارشناسی اصالت و خاستگاه پیوند عمیق ادبیات با هنر، فرهنگ و تاریخ، بهره‌گیری از زبان رسای هنر تئاتر در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، حمایت از آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی و مذهبی، ادبیات شفاهی و شبیه نامه‌های اصیل ایرانی، و همچنین حمایت از آثار اقتباسی برگرفته از شعر و ادبیات داستانی با محوریت تاریخ نگاری مقاومت، پایداری و ایثارگری اجتماعی، از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شوند. دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر توضیح داد: آخرین مهلت برای ثبت تقاضا و ارسال متون نمایشی به نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر روز پنجم شهریورماه تعیین‌شده و بعد از اعلام نتایج بازبینی آثار، جشنواره در روزهای ۲۶ آذر تا دوم دی‌ماه برگزار خواهد شد. گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و دریافت اطلاعات بیشتر، به امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌شاهین‌شهر، واقع در میدان فاطمیه، ساختمان نگارستان، طبقه ۴ مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۳۱۴۵۲۳۰۲۵۷ و ۰۹۹۰۹۸۵۴۳۱۵ تماس بگیرند.https://shaahinshahr.ir/?p=38952

 

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر در نظر دارد تا با همکاری مرکز هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس را به میزبانی شاهین‌شهر برگزار کند. دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر ادامه داد: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی و با موضوع «اقتباس از ادبیات حماسی و غنایی ایران زمین»، «اقتباس برگرفته از افسانه‌های کهن و ادبیات شفاهی ایران»، «نمایشنامه‌های اقتباسی برگرفته از مضامین، اشعار و ادبیات داستانی معاصر»، «اقتباس خلاقانه برگرفته از ادبیات فاخر ایران»، و نیز «آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی مذهبی، شبیه‌نامه‌های اصیل ایران زمین» برگزار خواهد شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر، ترغیب و تشویق هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی به تبارشناسی ادبیات فاخر و کهن ایران زمین، بازشناسی و عینیت بخشیدن به مفاهیم عمیق اخلاقی و اجتماعی، بازیابی و بازخوانی قصه‌ها و افسانه‌ های کهن ایران زمین بر زایش و زیست تئاتر در ایران، و همچنین کشف و معرفی استعدادهای خلاق و جوان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی را ازجمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر برشمرد. او همچنین اضافه کرد: صیانت از ادبیات فاخر و کهن ایران زمین و انطباق قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی با ادبیات کلاسیک جهان، تلاش در نهادینه‌سازی تفکر علمی و تبارشناسی اصالت و خاستگاه پیوند عمیق ادبیات با هنر، فرهنگ و تاریخ، بهره‌گیری از زبان رسای هنر تئاتر در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، حمایت از آثار اقتباسی بر گرفته از مضامین و ارزش‌های دینی و مذهبی، ادبیات شفاهی و شبیه نامه‌های اصیل ایرانی، و همچنین حمایت از آثار اقتباسی برگرفته از شعر و ادبیات داستانی با محوریت تاریخ نگاری مقاومت، پایداری و ایثارگری اجتماعی، از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شوند. دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر توضیح داد: آخرین مهلت برای ثبت تقاضا و ارسال متون نمایشی به نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین‌شهر روز پنجم شهریورماه تعیین‌شده و بعد از اعلام نتایج بازبینی آثار، جشنواره در روزهای ۲۶ آذر تا دوم دی‌ماه برگزار خواهد شد. گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و دریافت اطلاعات بیشتر، به امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌شاهین‌شهر، واقع در میدان فاطمیه، ساختمان نگارستان، طبقه ۴ مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۳۱۴۵۲۳۰۲۵۷ و ۰۹۹۰۹۸۵۴۳۱۵ تماس بگیرند. فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین شهرhttps://shaahinshahr.ir/?p=38952

نظر شما