شناسهٔ خبر: 67392591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شرکتهای هواپیمایی ازپائین بودن نرخ سوخت سود نمی برند

صاحب‌خبر -

رخ بلیت شرکتهای هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی بر اساس نرخ سوخت ۶۰۰ تومان شرکت پخش فرآورده های نفتی محاسبه شده و شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه یارانه سوختی دریافت نمی کنند.

شرکتهای هواپیمایی ازپائین بودن نرخ سوخت سود نمی برند
تین نیوز

جلسه کمیته بازرگانی انجمن شرکتهای هواپیمایی در تاریخ ۴/۴/و با حضور معاونان شرکتهای هواپیمایی به میزبانی هواپیمایی آسمان برگزار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، در این جلسه چگونگی اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد شرکتهای هواپیمایی نرخ های خود را با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه به قیمت تمام شده هر ساعت صندلی در محدوده مشخصی تعیین و برای آگاهی مسافران در وبسایت های خود قراردهند.
ضمنا در خصوص پروازهای چارتری نیز مطابق با مقررات سازمان هواپیمایی کشوری اقدام نمایند.
در این جلسه همچنین تاکید شد که نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی بر اساس نرخ سوخت ۶۰۰ تومان شرکت پخش فرآورده های نفتی محاسبه شده و شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه یارانه سوختی دریافت نمی کنند.
لازم به ذکر است که پایین بودن نرخ سوخت بر اساس یارانه ای است که دولت برای مسافران هوایی در نظر گرفته و شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه درآمدی از این بابت کسب نمی کنند.
در این جلسه برای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از فروش بلیت به بالاتر از نرخ های اعلام شده شرکت ها در شبکه توزیع ، تصمیماتی اتخاذ گردید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما