شناسهٔ خبر: 67390636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگوی اردوغان و میقاتی درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه بیروت گفت وگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در تماس تلفنی با نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ، بسیار خطرناک است.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفت‌ وگوی تلفنی درمورد حملات و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تجاوزات این رژیم علیه غزه و تنش رو به گسترش در منطقه با یکدیگر رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این گفت وگو همچنین بر لزوم توقف حملات علیه غزه در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایت ترکیه از لبنان در برابر سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی، افزود که این رژیم صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

اردوغان در پایان تاکید کرد که جامعه جهانی و دنیای اسلام باید پیش از آنکه فرصت از دست رود، به (رژیم) اسرائیل بگویند تهاجم بس است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

نظر شما