شناسهٔ خبر: 67390532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

انتخابات هیأت امنای انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی منتخبینش را اعلام کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیر کل این اداره کل در ابتدای شروع زمان آغاز رای گیری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان، با تاکید بر لزوم پویایی و کارآمدی شاکله مدیریتی تشکل های فرهنگی و هنری گفت: انتخابات جدید مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان، می‌تواند سرفصل تازه‌ای را در تدوین برنامه‌های راهبردی هنر نمایش و فعالیت گروه‌های نمایشی در استان و نیز سیاستگذاری موثر در عملکرد بهینه‌ی این انجمن رقم بزند.
وی افزود: منتخبین مجمع عمومی انجمن، باید در مسیر رشد و تعالی این هنر ارزشمند، همه تلاش خود را به کار گیرند تا مردم این استان شاهد آثار نمایشی فاخر و تأثیرگذار بیشتری باشند.
در ادامه وحید لک، نماینده اداره کل هنرهای نمایشی کشور در انتخابات انجمن نمایش استان خراسان زضوی، گفت: این انتخابات طبق آخرین اساس‌نامه ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به تمام استان‌ها ابلاغ شد تا انتخابات شعب خود را برگزار کنند.

وحید لک افزود: استفاده از کلمه «شعب» به این دلیل است که تا زمانی که انتخابات برگزار نشود، تمام انجمن‌های سی‌وچهارگانه ما در ۳۱ استان و سه منطقه آزاد تحت عنوان «انجمن» فعالیت می‌کنند. زمانی که این اتفاق بر طبق اساس‌نامه جدید صورت می‌گیرد، مجمع عمومی انتخابات برگزار می‌شود و انجمن‌ها به مؤسسه هنر‌های نمایشی استان تبدیل می‌شوند.

لک خاطرنشان کرد: کسانی که قرار است در مجمع عمومی حاضر شوند و رأی دهند، شامل دو گروه هستند؛ گروه‌ها و افرادی که عضو هسته مرکزی بوده و پروانه‌دار هستند و در طول ۱۱ سال گذشته، پروانه فعالیت گرفته‌اند و به این ترتیب در سه سطح الف، ب و جیم حضور دارند. گروه‌های الف ۹ نفر هسته مرکزی، گروه‌های ب ۷ نفر و گروه‌های جیم ۵ نفر هسته مرکزی دارند.

این‌ها هنرمندانی هستند که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند و باید در ۲۰ سال گذشته در ۱۰ اثر نمایشی به عنوان بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس، مترجم و هر عنوان تخصصی که در تئاتر تعریف شده، حضور داشته باشند.

معاون انجمن هنر‌های نمایشی کشور در ادامه، با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، ۳۳۳ نفر متقاضی حضور در مجمع عمومی انتخابات استان خراسان‌رضوی هستند، یادآور شد: بخشی از این افراد مایل‌اند به عنوان هیئت‌مدیره فعالیت کنند. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این هست که حتماً باید مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده و ما آن را تحت عنوان «درجه هنری» می‌شناسیم، داشته باشند. این افراد هم می‌توانند عضو هیئت‌مدیره باشند که در استان خراسان‌رضوی تعداد بالایی متقاضی در سمت هیئت‌مدیره هستند و بیشتر آ‌ن‌ها با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته و استعلامات اخذشده، متخصص این حوزه بوده و صاحب‌نام‌ هستند.

وی بخش دیگر انتخابات را مربوط به انتخاب بازرس دانست و در این‌باره توضیح داد: تعدادی از افراد برای نظارت به خصوص در حوزه مالی، در روز تشکیل مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و در کنار هیئت‌مدیره قرار می‌گیرند. مجمع عمومی می‌تواند ۵ نفر اصلی را انتخاب کند که طبق اساس‌نامه در کنار یک نفر به عنوان نماینده از اداره کل استان و یک نفر از طرف انجمن هنر‌های نمایشی، متشکل از هفت نفر اعضای اصلی هیئت‌مدیره، رسماً کار خود را شروع خواهند کرد.
وحید لک، خراسان رضوی را یکی از مهمترین استانهای فعال و پویای کشور در عرصه هنر نمایش معرفی کرد و گفت: انتظار ما از عملکرد موسسه هنرهای نمایشی این استان، توسعه و گسترش حوزه فعالیت این هنر و آفرینش آثار ارزشمند و اثرگذار است.
وی ادامه داد: امیدوارم تیم مدیریتی جدید بتواند کاربردی تر حرکت کرده و به پشتوانه آرا، با فراغ بال بیشتری در پرورش استعدادهای هنری تئاتر، تولید آثار فاخر در استان و توفیق در ارتقای سطح کیفی تخصص، دانش و مهارت در این عرصه موفق تر از پیش عمل کند.

 

جلیل سروری، نماینده مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی در هیأت نظارت بر انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در شرح نحوه برگزاری این انتخابات، گفت: برای نخستین بار در استان، انتخابات تشکل های فرهنگی و هنری به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مختص انتخابات، انجام می شود.
وی افزود:انتخابات مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان، رأس ساعت ۹صبح دیروز آغاز و تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر ادامه یافت. 
سروری در خصوص نحوه نظارت بر برگزاری انتخابات گفت: هیأتی متشکل از وحید لک، نماینده مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، اینجانب در جایگاه نماینده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس هیأت ، علیرضا آزادنیا، نایب رئیس موقت و پیشکسوت ترین عضو انجمن هنرهای نمایشی استان و نظامی، دبیر هیأت پظارت و جوان ترین عضو این انجمن، بر انتخابات این دوره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، نظارت داشتند.
وی در خصوص کاندیداهای مجمع غمومی انجمن هنرهای نمایشی افزود: امیر احسان امیرپور، محمد برومند، محمد بهاگیر، کریم جشنی، محمد حسن زاده، حمیدرضا سهیلی، علیرضا سوزنچی، فرخنده طالبی، رضا عرفانی، پوریاقصابی و سیدمحسن هاشمی در بخش اعضای هیأت مدیره انجمن کاندید شدند‌ و در بخش بازرسان نیز، مسعود رشیدی، هادی شیبانی، علیرضا صنعتی، محسن مسعودی فر و نوید نقی زاده، اعلام آمادگی کردند.
گفتنی است: پس از اتمام زمان رأی گیری مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان و شمارش آرا، از میان ۱۷۶ رأی ثبت شده در سامانه به ترتیب : کریم جشنی، محمد بهاگیر، محمد حسن زاده، رضا عرفانی، امیر احسان امیرپور، اعضای اصلی هیأت مدیره و حمیدرضا سهیلی و محمد برومند اعضای علی البدل، همچنین بازرسان منتخب هیأت امنای انجمن، هادی شیبانی و نوید نقی زاده بودند.

نظر شما