شناسهٔ خبر: 67390187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: اکنون زمان ایستادگی بر انتخابات است

زاهدان- ایرنا- دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخابات قدرت‌ مردم را نشان می‌دهد و اکنون زمان ایستادگی و استمرار بر امر انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسین مرعشی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه ستاد پزشکیان در زاهدان اظهار کرد: کسانی که با زندگی و دغدغه‌های مردم آشنا و کارشناس هستند و با اعداد و ارقام اوضاع را رصد می‌کنند می‌دانند که وضع کشور خوب نیست.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های خوب نبودن وضعیت کشور، عرصه اقتصادی ماست، تصریح کرد: ۱۹ سال پیش سندی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بعنوان سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تشکیل شد و به استحضار مقام معظم رهبری رسید که طبق آن سال آینده ایران باید در طول ۲۰ سال با رشد اقتصادی سالانه هشت درصد قدرت اول اقتصادی منطقه می‌شد اما امروز که یک سال دیگر به پایان این سند باقی مانده، متوسط نرخ رشد اقتصادی ۱۹ سال گذشته کشور، سالانه یک و نیم درصد بوده است.

مرعشی، یکی دیگر از جلوه‌های خوب نبودن حال کشور را پایین بودن میزان مشارکت مردم در عرصه های سیاسی توصیف کرد و افزود: در رشد اقتصادی، یک بخش مهم افرایش بهره‌وری است که این امر جز با حضور فعال مردم در صحنه اقتصادی و جز با داشتن امید به آینده محقق نمی‌شود.

به گفته وی، در مورد روابط بین‌الملل تکلیف روشن است و هر وجهی از وجوه ایران را مورد مطالعه قرار دهیم مشخص است که حال ایران خوب نیست اما باید بدانیم که راه‌حل‌ها نیز شناخته شده است و پیچیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز مثل دوران مشروطه نیست که برای هر کاری نیاز به مشاور خارجه داشته باشد بلکه اکنون کشورمان ذخیره کارشناسی و مدیریتی بروز و برجسته دارد.
مرعشی با اشاره به رونمایی برنامه حزب کارگزاران سازندگی در مشهد عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که در اقتصاد ایران وجود دارد این امکان را می‌دهد که در یک دوره ۲۰ ساله با نرخ رشد اقتصادی هشت درصد و تورم زیر ۱۰ درصد، حجم اقتصاد ایران را از ۴۰۰ میلیارد دلار به سه هزار و۵۰۰ میلیارد دلار افزایش دهیم و ایران را به یکی از ۱۰ قدرت اقتصادی دنیا تبدیل کنیم.
وی نخستین پیش نیاز این برنامه را توسعه ایران با سیاست محوری و اصلی نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: این امر با مراعات اصل توسعه باید مدیریت شود و سیاست خارجی، داخلی، برنامه های اقتصادی، روابط منطقه ای و حوزه مقاومت باید با اصل محوری توسعه ایران هماهنگ باشند.
به گفته دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، هیچ کشوری در دنیا بدون داشتن تعامل سازنده با جهان صنعتی به نتیجه نرسیده است که با ظهور چین در عرصه بین المللی بسیاری از نیازهای بازار و سرمایه ای را می‌تواند تامین کند.

وی افزود: اکنون نگاه منافع محور به شرق و غرب داریم و هر کس بیشتر منافع ملی ما را تامین کند مبنای کارمان قرار می‌دهیم اما سیاست خارجی باید تعاملی باشد و حتما تحریم ها باید رفع و روابط اقتصادی ایران باید عادی شود تا بتوان برنامه‌ها را محقق کرد.

مرعشی از منابع انسانی که حرف اول را در کشورها می‌زند بعنوان سومین موضوع مورد با اهمیت یاد کرد و گفت: هیچ کشوری به اتکای منابع طبیعی، جغرافیا و طبیعیت نمی‌تواند قدرتمند شود بلکه کشور را انسان‌های توانا قدرتمند می‌کنند.

وی افزود: ایران اگر می‌خواهد به هدف های مهم خود برسد باید نگاه تبعیض‌آمیز ایدئولوژیک و سیاسی متوقف شود و هر ایرانی با هر تفکر، گرایش مذهبی و دینی در خدمت کشور باشد و همه آن چیزی که بعنوان تبعیض در نظر گرفته شده است باید تمام شود.

وی به محیط زیست بعنوان چهارمین اصل یاد کرد و گفت: قرار نیست کشوری بسازیم که محیطش نابود شده و ۵۰ درصد اقتصادش در تهران و ۴۰ درصد در ۱۰ کلانشهر دیگر باشد و دیگر مناطق بهره ای از ظرفیت‌هایش نبرند بلکه همه مناطق باید متناسب با منایع انسانی خود توسعه پیدا کنند و اینها شدنی است اما پشتوانه سیاسی محکم می‌خواهد.

وی گفت: ایران منحنی سیاست است و هر چند سال با رای مردم قدرت در آن جابه‌جا می‌شود لازمه دموکراسی جابه‌جایی قدرت است مردم تغییر را می‌پسندند بنابراین لازمه دموکراسی تغییرات است منتهی این تغییرات می‌تواند طوری باشد که کشور را سرنگون نکند و رشد آن متوقف نشود.

نظر شما