شناسهٔ خبر: 67389913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گرجستان با شکست پرتغال تاریخ‌ساز شد/ ترکیه صعود کرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با پیروزی غیرمنتظره تیم قعرنشین مقابل صدرنشین جدول گروه F و صعود آن به همراه تیم ملی ترکیه به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024 شب گذشته (چهارشنبه) با انجام دو بازی همزمان از ساعت 22:30 به وقت تهران در گروه F به پایان رسید که در یکی از آنها تیم ملی پرتغال صدرنشین جدول رده‌بندی این گروه مقابل گرجستان قعرنشین با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد.

این بازی در حالی در ورزشگاه شالکه آره‌نای شهر گلزن‌‌کرشن برگزار شد که پرتغالی‌ها به سبب دو پیروزی قبلی‌شان صعود خود به‌عنوان تیم صدرنشین را مسجل کرده بودند، اما باز هم با ستاره‌‌های اصلی‌شان پا به میدان گذاشتند تا با کسب سومین پیروزی متوالی و رکورد صد درصدی به مرحله بعدی راه پیدا کنند. شاگردان ویلی سانیول اما این اجازه را به کریستیانو رونالدو و یارانش ندادند و با گل‌های خویچا کوارتسخلیا در دقیقه 2 و میکائوتادزه در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی، اولین شکست این دوره از رقابت‌ها را به قهرمان یورو 2016 تحمیل کردند.

با این نتیجه، گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس و هموطنانش در اولین دوره حضورشان در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا تاریخ‌سازی کردند و به مرحله حذفی این رقابت‌‌ها راه یافتند. آنها با این پیروزی چهار امتیازی شدند و به‌عنوان تیم سوم گروه F در جمع 16 تیم برتر قرار گرفتند، جایی که باید به مصاف اسپانیا بروند. پیروزی گرجستان همچنین منجر به حذف مجارستان تیم سوم گروه A می‌شود، تیمی که 3 امتیاز است و تفاضل گل 3- آن باعث شد در رده‌بندی تیم‌های سوم، بعد از کرواسی ضعیف‌ترین آمار را داشته باشد.

در بازی همزمان در ورزشگاه فولکس‌پارک شهر هامبورگ، نبرد تیم‌های ملی ترکیه و جمهوری چکی که از دقیقه 20 با اخراج باراک 10 نفره شده بود، با برتری 2 بر یک ترک‌ها به پایان رسید.

 

شاگردان وینچنزو مونتلا با گلزنی هاکان چالهانوغلو در دقیقه 51 پیش افتادند، اما چک با وجود یک بازیکن کمتر در دقیقه 66 توسط سوچک کار را به تساوی کشاند. البته این گل فایده‌ای به حال چکی‌ها نداشت، چرا که ترکیه در دقیقه جنک توسان در دقیقه 4+90 گل دوم را زد و تمام امتیاز را از آن خود کرد. ترکیه با این نتیجه مانند پرتغال شش امتیازی اما به دلیل شکست در بازی رو در رو پایین‌تر از این تیم در رده دوم قرار گرفت تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اتریش، تیم دوم گروه D‌ برود.

با پایان بازی‌های مرحله گروهی تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی به شرح زیر هستند:

گروه A
آلمان و سوئیس

گروه B
اسپانیا و ایتالیا

گروه C
انگلیس، دانمارک و اسلوونی

گروه D
اتریش، فرانسه و هلند

گروه E
رومانی، بلژیک و اسلواکی

گروه F
پرتغال، ترکیه و گرجستان

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

جداول نهایی دو گروه E و F مسابقات فوتبال یورو 2024 در زیر آمده است:

یورو 2024 ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما