شناسهٔ خبر: 67389466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پایتخت اقتصادی ایران را خواهیم ساخت

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تهران جدید را ساختیم و مطمئن باشید پایتخت دوم ایران را که پایتختی اقتصادی و مبتنی بر دانش بنیان و فناوری در بحث ترانزیت و حمل و نقل است در نزدیکی دریای عمان خواهیم ساخت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، محمد باقر قالیباف امشب در جمع هواداران خود در سالن شهید بهشتی پس از گرامیداشت نام و یاد امام و همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خراسان رضوی عنوان کرد: راه امام (ره) و شهدا را در زیر سایه مقام معظم رهبری پس از پیروزی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: تقدیر الهی در پایان اردیبهشت رفیق عزیز و شهید و همراهان شهید آیت الله رئیسی را از ما گرفت و طبق قانون اساسی مردم باید بر سرنوشت خود حاکم شوند و خودشان انتخاب کنند مسیری در دهه نود آغاز و نتیجه آن رکود، تورم، گرانی و مذاکرات به نتیجه نرسیده شد. در این دهه رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد رشد یافت و مشکلاتی را برای ما به ارمغان آورد.

وعده اعطای زمین رایگان به سرپرستان خانوار

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: انتخابات یعنی اینکه سرنوشت خود را به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم و در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم این مسیر را عوض کردیم و در مدار پیشرفت قرار گرفتیم تا اینکه آن حادثه تلخ اتفاق افتاد.

قالیباف با یادآوری عرصه‌های خدمتی خود خاطرنشان کرد: در دروان سازندگی و شهرداری تهران به مدت دوازده سال خدمت کرده ام و تجربه لازم را دارم. در دهه نود گفتند افتخار ما این است که کار ما مسکن ساختن نیست و دولت ما مسکن نساخت و این فشار امروز ایجاد شد که کمبود مسکن داریم. امروز قانون جهش تولید مسکن تصویب شده و دولت سیزدهم با همه توان این مسیر را ادامه داد و ما هم انشالله همان مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی در تکمیل گفته‌های خود برای تولید مسکن گفت: براساس طرح آمایش در ۳۳۰ هکتار می‌توانیم زمین‌هایی را که در حاشیه شهرها است را وارد محدوده کنیم و در بیش از ۸۰درصد شهرهای کشور این کار امکان پذیر است و در آغاز دولت چهاردهم به هر سرپرست خانواری که فاقد مسکن است ۲۰۰ متر زمین در محدوده مسکونی به صورت رایگان واگذار می‌کنیم.

ادامه ساخت دیوار در مرز شرقی

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به حضور اتباع غیرمجاز در کشور عنوان کرد: اتباعی که شهید و جانباز داده اند و مدافعان حرم افتخار جهان اسلام هستند قدمشان روی چشم است و کسانی که مجوز براساس قانون دارند مهمان ما هستند، ولی بخش قابل توجهی اتباع اینگونه نیستند و ما مصم هستیم این افراد را به کشور خود بازگردانیم.

قالیباف ضمن تاکید بر ادامه ساخت دیوار در مرزهای شرقی ادامه داد: از دهه ۷۰ قرار بود مرز به درستی بسته شود و ساخت دیوار مرزی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در دولت چهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت نام دارد در مرزهای شرقی شبانه روزی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: یکی از موارد دیگر نیروهای شرکتی بود که ایجاد شد، اما خروجی آن چه شد؟ خروجی آن در کشور ما که عدالت اساس آن است به گونه‌ای شد که ما با نیروهای قراردادی و شرکتی رفتار شهروند درجه یک و دو داشتیم و این سزاوار نیست. ما این مباحث را در مجلس بررسی کردیم که این افراد برای دولت بار مالی ندارند و حتما امنیت شغلی و تغییر وضعیت این افراد را در دولت چهاردهم انجام خواهیم داد. کاندایدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میان همشهریان خود عنوان کرد: دولت باید دست خود را از اقتصاد بردارد و باید اجازه بدهیم بخش خصوصی در اقتصاد حضور پیدا کنند و هرگونه خرید خدمت را در دولت متوقف و در دولت چهاردهم خرید خدمات از بخش خصوصی انجام خواهیم داد.

ایجاد ارتباط مستقیم بین حقوق کارگران و کارمندان با تورم جامعه

وی بر نزدیک شدن حقوق کارگران و کارمندان به تورم جامعه تاکید کرد و گفت: محرومین و مستضعفان، ولی نعمت ما هستند و در این شرایط سخت اقتصادی کارمندان و کارگرانی که حقوق ثابت دارند سالانه حقوق این افراد ۲۰درصد افزایش پیدا می‌کند در شرایطی که تورم ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد است. مطمئن باشید میزان افزایش حقوق با میزان افزایش تورم رابطه مستقیم در هر بخشی خواهد داشت.

قالیباف تصریح کرد: بنده توفیق داشته ام دوازده سال در شهرداری تهران خدمتگذار مردم باشم و همزمان با سه دولت کار کردم، با هر سه دولت از نظر سیاسی هم جهت نبودیم که طبیعی است و این اشکالی ندارد، اما واقعیت این است که در این مدت هیچ دولتی من را به جلسه‌ای دعوت نکرد و تنها درصدی از بودجه‌هایی که به تهران تعلق می‌گرفت را به شهرداری می‌دادند. در آن زمان هیچ اعتراضی به این موارد نداشتم و همراه با جوانان خلاق و ظرفیت‌های شهرداری ایستادیم و  تهران جدید را ساختیم و مطمئن باشید پایتخت دوم ایران را که پایتختی اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان و فناوری در بحث ترانزیت و حمل و نقل ریلی، دریایی و اتصال به شریان‌های جهانی است خواهیم ساخت.

وی افزود: بعضی می‌گویند قالیباف مدیر اجرایی خوب است، اما سیاست بلد نیست. اما آیا از مجلس جایی سیاسی‌تر وجود دارد؟ قانون جوانی جمعیت سال‌ها بود که در سکوت مانده بود، اما در مجلس یازدهم به تصویب رسید و توسط دولت سیزدهم اجرایی شد پس باید گفت سیاست را می‌دانیم، اما سیاسی بازی انجام نمی‌دهیم و صادقانه مسیر را پیش می‌بریم. قالیباف در پایان گفت: دلبسته یاران خراسانی خویشم و به لطف خدا در ۸ تیر پیروزی را از مشهد مقدس و جوار حرم امام هشتم (ع) آغاز خواهیم کرد.

نظر شما