شناسهٔ خبر: 67388994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بشار اسد: از طرح روابط با آنکارا استقبال می‌کند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه استقبال دمشق از همه طرح‌های مرتبط با روابط با ترکیه به صورت مشروط را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: اسد عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که سوریه از همه طرح‌های ابتکاری مرتبط با روابط بین سوریه و ترکیه که مبتنی بر حفظ حاکمیت سوریه بر همه اراضی خود و مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و تشکیلات تروریستی باشد، استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی تأکید کرد که این طرح‌ها بیانگر اراده کشور‌های مربوطه برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه است.

اسد تصریح کرد: سوریه همواره با تمامی طرح‌های مربوطه تعامل مثبت داشته و موفقیت هر طرحی نیز به احترام به حاکمیت کشور‌ها و ثبات آن بستگی دارد.

رئیس جمهور سوریه همچنین طرح صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای صلح بین این کشور و اوکراین را ستود و تأکید کرد که این طرح رکن واقعی برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بین دو کشور است و رد این طرح از سوی غرب و اوکراین به این معناست که این کشور‌ها مسئول خونریزی‌ها هستند.

فرستاده ویژه پوتین نیز با اشاره به اینکه روسیه از تمامی طرح‌های مرتبط با روابط بین سوریه و ترکیه حمایت می‌کند، تأکید کرد که شرایط اکنون بیش از هر زمان دیگری برای موفقیت میانجیگری‌ها مناسب است.

وی از آمادگی روسیه برای پیشبرد مذاکرات خبر داد و گفت: هدف موفقیت در احیای روابط بین سوریه و ترکیه است.

روابط دیپلماتیک دمشق و آنکارا از سال ۲۰۱۲ به دلیل اشغال بخشی از شمال خاک سوریه توسط ارتش ترکیه و حمایت آنکارا از ارتش آزاد سوریه قطع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما