شناسهٔ خبر: 67388815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه‌گردی دیده‌بان تاریخ ۶ تیر ۱۳۵۸؛

زمین‌های بایر شهری ملی شد/ مقبره ناتمام محمدرضا پهلوی در شیراز بیمارستان یا دانشسرا می‌شود

زمین های بایر شهری ملی شد. تیتر درشتی که در میان تیترهای گوناگون دیگر، در صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۵۸ که به بهای ۱۵ ریال منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زمین های بایر شهری ملی شد. تیتر درشتی که در میان تیترهای گوناگون دیگر، در صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۵۸ که به بهای ۱۵ ریال منتشر شده است به چشم می آید. در ادامه این خبر آمده است که اسناد مالکیتی که در رژیم پیشین برای اراضی بایر داده شده خلاف موازین اسلام است و مالکیت خصوصی این زمینها لغو می شود. 

-5891264030285346875_121

همچنین خبرهایی چون افزایش پذیرش ظرفیت دانشگاهها و گردهمایی برای بزرگداشت  حمید اشرف و همرزمانش در روز جمعه ۸ تیر در زمین چمن دانشگاه تهران و دعوت از شاه مخلوع و خانواده اش به اسرائیل برای زندگی در آن از سوی سخنگوی وزارت خارجه این رژیم نیز در صفحه نخست این جریده صبحگاهی به چشم می خورد. به صفحات داخلی روزنامه رفته و به خبری با این عنوان برمی خوریم؛ 

مقبره ناتمام شاه مخلوع مرکز درمانی یا آموزشی خواهد شد‌! که متن کامل این خبر  بدین شرح است؛

مقبره نیمه تمام محمدرضا پهلوی(شاه مخلوع) که از مدتی قبل ساختمان آن در پاسارگاد شیراز آغاز شده بود بیمارستان یا دانشسرا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری پارس در اجرای این نظر اطلاعیه ای از سوی آیت الله عبدالحسین دستغیب برای اطلاع اهالی ساکن اطراف پاسارگاد به شرح زیر انتشار یافته است؛

-5891264030285346874_121

بسمه تعالی

چون مقبره محمدرضا پهلوی مخلوع جهت بیمارستان یا دانشسرا در نظر گرفته شده است. از اهالی محترم انتظار دارد در حفظ ساختمان و مصالح ساختمانی که در آنجا موجود است اقدام کرده و هرگونه تجاوزی به مصالح ساختمانی متعلق به شرکت کیهان حرام و حفظ آن بر مسلمین واجب است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما