شناسهٔ خبر: 67388646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنش آبی شهر جوانرود رفع شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - تنش آبی شهر جوانرود با حفر ۲ حلقه چاه عمیق و احداث ۱۴ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال پس از چند دهه رفع شد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاح پروژه رفع تنش آبی شهر جوانرود چهارشنبه با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جوانرود، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و تعدادی از مسوولان استان و شهرستان در سالن فاز سه فرهنگیان این شهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با بهره برداری از این پروژه، اهالی شهر جوانرود در نقاط مرتفع شهر از آب با فشار مناسب بهره مند خواهند شد.

رضا داوودی افزود: میزان اعتبار این پروژه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه رفع تنش آبی شهر جوانرود شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال و احداث ۲۲ باب حوضچه است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات چند دهه‌ای شهرستان جوانرود در بخش آب گفت: با توجه به مشکلات چند دهه ای که در این منطقه داشتیم در سال ۱۴۰۲ پروژه را وارد مرحله ای کردیم که بتوانیم بعد از ۶ ماه آن را به سرانجام برسانیم.

داوودی، اقدامات دولت در زمین آب و فاضلاب در استان کرمانشاه را وسیع ارزیابی کرد و گفت: جهاد آبرسانی برای اولین بار اتفاق افتاد و در ۲ سال گذشته در برخی شهرستان ها به اندازه یک دهه پروژه اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رییسی، ۳۲۵ روستای استان کرمانشاه از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند و عملیات اجرایی برای ۸۰۲ روستا در دست اقدام است.

داوودی درباره منطقه اورامانات اظهار کرد: در این منطقه نیز خدمات زیادی ارائه شده است بطوریکه در شهر پاوه ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب و یک تصفیه‌خانه آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در جوانرود نیز در چند ماه آینده تصفیه‌خانه با ظرفیت بیش از هشت هزار متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، تصفیه‌خانه روانسر نیز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: این اقدامات نشان‌دهنده تعهد دولت به ارائه خدمات پایدار و رفع مشکلات زیرساختی مناطق مختلف استان است و امیدواریم با تداوم آن، مشکلات آب آشامیدنی در دیگر مناطق استان کرمانشاه نیز به‌طور کامل رفع شود.

فرماندار جوانرود نیز با اشاره به خدمات دولت شهید رییسی در این شهرستان اظهار کرد: یکی از خدمات دولت شهید رییسی پیگیری پروژه‌های حیاتی بود که یکی از آنها حل تنش آبی شهرستان جوانرود است و در مدت کوتاهی با کار جهادی به سرانجام رسید.

نامدار حسینی افزود: بعد از زلزله سال ۹۶ جمعیتی به جوانرود اضافه شد که زیرساخت‌های شهرستان از جمله آب آشامیدنی را تحت تأثیر قرار داد.

حسینی تاکید کرد: این خدمت ماندگار در دولت شهید رئیسی برای مردم قدرشناس جوانرود انجام شده و نشان‌دهنده تعهد دولت به حل مشکلات اساسی مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنان است.

فرماندار جوانرود گفت: همکاری و همدلی مردم با دولت در این پروژه، مثال‌زدنی بود و امیدواریم با تداوم چنین تلاش‌هایی، شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون شهرستان باشیم.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است.

نظر شما