شناسهٔ خبر: 67385714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزینه ۱۰۳ همت از سوی دولت سیزدهم برای تکمیل سه طرح کلان در ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ۱۰۳ همت از سوی دولت کار و کرامت برای تکمیل سه پروژه کلان در شهرستان‌های دهلران و آبدانان هزینه ریالی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت گزارش جزئیات هزینه‌کرد حوزه راه‌ها و اربعین‌حسینی، اظهار کرد: پروژه‌های مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری در سراسر کشور به‌صورت تجمیعی به بهره‌برداری رسید که در استان ایلام نیز سه پروژه ان.جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو، نیروگاه صبا دهلران با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو و میدان نفتی دانان با اعتبار ۱۴۲ میلیون دلار با هدف تولید ۱۱ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد ۲ اَبر پروژه مهم استان نظیر تونل کبیرکوه و سامانه گرمسیری، افزود: تونل کبیرکوه در آستانه افتتاح است که برای این طرح بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده و کل هزینه شده برای این طرح ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

بهرام‌نیا بیان کرد: امروز به‌ صورت وبیناری و با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری، فاز نخست ابرپروژه سامانه گرم‌سیری با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال که بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم هزینه شد به‌صورت وبیناری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با افتتاح مرحله نخست این پروژه، چهار هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان تامین آب می‌شود و تا شهریورماه نیز فاز دوم این طرح برای تامین آب ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تکمیل و افتتاح می‌ شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش هفت فضای آموزشی و چهار باب فضای ورزشی با اعتبار یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: پتروشیمی ارغوان گستر با اشتغال ۴۰۰ نفر بیش از ۱۰ همت سرمایه گذاری، فولاد زاگرس ایوان با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و تولید روزانه ۳۰۹ تن شمش فولاد، پروژه تولید کاغذ سنگی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال، تصفیه‌خانه آب ایوان با اعتبار بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، سالن فرودگاه شهدای ایلام با اعتبار بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال، درمانگاه مهران و بیمارستان ملکشاهی از دیگر طرح های آماده بهره برداری دولت کار و کرامت در استان ایلام است.

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ظرف مدت ۲ سال به ۱۳.۵ درصد کل روستاهای استان (۷۸ روستا) با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح جهاد آب‌رسانی، با مشارکت بسیج سازندگی سپاه آب‌رسانی شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵۱ روستای دیگر استان آب‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به موضوع انتخابات یادآور شد: ایلام همواره یکی از استان های پیشتاز در زمینه مشارکت بالا در انتخابات بوده است و در همه پرسی هشتم تیرماه نیز مردم استان با حضور گسترده در پای صندوق های رای یک حماسه دیگر را خلق خواهند کرد.

وی تصریح کرد: استان ایلام به واسطه دفاع مقدس، اربعین، مشارکت بالا در انتخابات، مرز مهران، فرهنگی و گردشگری همواره در کشور می‌درخشد.

۱۱۴ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه شده است

هزینه ۱۰۳ همت از سوی دولت سیزدهم برای تکمیل سه طرح کلان در ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام هم گفت: به برکت اربعین قدرت چانه‌زنی ایلام افزایش یافته است و استان با وجود تردد نزدیک به ۶۰ درصد زائران از مرز مهران اما در حال رقابت با دیگر استان‌های مرزی است و باید از اربعین هراسی سال رسانه های غیربومی در خصوص مرز مهران جلوگیری شود.

"سعید هژبری" افزود: ۱۱۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت سیزدهم برای حوزه اربعین در استان توسط دفتر فنی معاونت عمرانی، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌ها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: سهم دفتر فنی و شهرداری ها ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت ۴۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، راهداری و حمل و نقل جاده ای ۴۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است.

هژبری هزینه‌های اربعین در حوزه بهداشت را یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال، آب و فاضلاب یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال، برق ۳۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال، گاز و پالایشگاه ۵۳۰ میلیارد ریال. هلال احمر ۲۰۰ میلیارد ریال، حمل و نقل هوایی ۵۰۰ میلیارد ریال ستاد اجرایی فرمان امام یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و عتبات عالیات را ۲۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی در مورد فعالیت‌های شهرداری‌ها در بحث اربعین توضیح داد: پارسال سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال و امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۵۷ طرح عمرانی به شهرداری ها داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: طرح ها و نیازمندی‌های شهرداری‌ها در حوزه اربعین اولویت بندی شده است و برخی از طرح های محوله به شهرداری‌ها خارج از محدوده شهری و دارای کارکرد استانی و تعدادی نیز در داخل شهرها است.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور مدیران حوزه راه استان و تعدادی از خبرنگاران و با تشریح خدمات این ادارات در حوزه هزینه کرد اعتبارات و خدمات دولت سیزدهم در استان ایلام برگزار شد.

هزینه ۱۰۳ همت از سوی دولت سیزدهم برای تکمیل سه طرح کلان در ایلام

نظر شما