شناسهٔ خبر: 67384861 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

عملیات اجرایی احداث یک هزار کلاس درس خیرساز در اصفهان کلید خورد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی احداث یک‌هزار کلاس درس خیرساز در استان اصفهان از فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه موتور عدالت آموزشی با خیران مدرسه‌ساز اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: عملیات ساخت یک‌هزار کلاس درس خیرساز در استان اصفهان فردا _پنجشنبه هفتم تیر_ آغاز خواهد شد.

وی پیرامون اینکه عملیات اجرایی پروژه عظیم و ارزشمند احداث ۱۰۰۰ کلاس درس خیرساز در اصفهان به دست خیران مدرسه‌ساز در استان اصفهان کلید خواهد خورد، افزود: ۶۰ مدرسه ۶ کلاسه نیز که طی تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مجمع خیران مدرسه‌ساز ساخته خواهد شد نیز جزئی از عملیات احداث یک‌هزار کلاس درس است و هم‌زمان با آغاز این طرح کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این برنامه به صورت متمرکز و نمادین در یکی از مدارس استان آغاز خواهد شد و مراسم کلنگ‌زنی هم‌زمان در نواحی و مناطق ۴۱ گانه اصفهان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی مردم اصفهان در کارهای خیر به رویدادهای مکتوب تبدیل شود، گفت: ساخت یک بنای خیر باعث ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده و کسی که بنا به نام او احداث شده است.

ابراهیمی پیرامون اینکه ساخت مدرسه ویژگی خاصی دارد، افزود: در مدرسه انسان ساخته می‌شود، بنابراین هم بنای مدرسه و هم کار مدرسه، خیر است، مدرسه ساختن از بین ساخت همه بناها، خاص است؛ تکریم از واژه خیر و خیراندیشی است، واژه‌ای که در کنار معنی لغوی خود، فرهنگ، آموزه‌ای دینی و اخلاقی است و بسیاری از واژگان ادبیات و فرهنگ را در دل خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: عضو جامعه خیران مدرسه‌ساز بودن، تقدیری است که خداوند برای این افراد رقم زده است، چرا که ساخت هر بنای خیری اقدام خوبی است، اما احداث مدرسه ارزش دیگری دارد، زیرا انسان در مدرسه پرورش می‌یابد و انسان‌سازی بهترین هنر عالم هستی است.

نظر شما