شناسهٔ خبر: 67384521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در اهواز افتتاح شد

روز چهارشنبه ۶ تیر ماه ،به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر یک مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد با حضور مدیر کل بهزیستی خوزستان ،سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان،مدیر بهزیستی شهرستان اهواز،رضا نجاتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان و معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان در حاشیه این افتتاحیه گفت: این مرکز دارای واحد قرنطینه ،خوابگاه، کلاس آموزش،  سالن غذا خوری، اتاق پزشکی، واحد پذیرش  ،دفتر مدیریت ،نمازخانه و امکانات رفاهی ،ورزشی وسرگرمی  با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر، زمینه اشتغال۶ نفر را فراهم می آورد .

کریمیان بیان کرد:این مرکز با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد  تاسیس و فعالیت می کند و افراد به صورت داوطلبانه در این مرکز پذیرش و خدمات تخصصی شامل ؛  مشاوره خانواده، سم زدایی بدون دارو،مددکاری اجتماعی و توانمند سازی به آنها ارائه می شود.

وی  افزود: خدمات این مرکز به صورت شبانه روزی و پرهیز مدار  با مشارکت گروههای همتا و خودیار  بوده و ساختار نیروی انسانی آن متشکل از مدیر داخلی،مسئول فنی(پزشک)،کارشناس (شامل مددکار اجتماعی یا روانشناس یا مشاور)،مددیار و مددیار خانواده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد : این مرکز به عنوان هفدهمین مر کز اقامتی  در اهواز   به صورت اقامتی میان مدت فعالیت می کند  و بیماران طی  دو دورۀ ۳۰ الی ۶۰ روزه تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.

کریمیان اظهار داشت : در اهواز ۱۶ مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز  بانوان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که از ابتدای سال تا کنون به ۶۴۰ بیمار خدمات تخصصی  ارائه کرده اند.

وی  در پایان یاد آور شد: در استان  ۵۶ مرکز اقامتی  تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مرکز مختص بانوان و ۵۲ مرکز ویژه آقایان است.

گفتنی است  در ادامه ؛مدیر کل بهزیستی استان  ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان و سایر همراهان  از مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان  نیز بازدید کردند.

افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح افتتاح بازدید بازدید بازدید بازدید بازدید بازدید

نظر شما