شناسهٔ خبر: 67384432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای «مادرشاه» اصفهان

بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای «مادر شاه» در محور تاریخی شمال اصفهان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان  این مرکز خدمات بین راهی و مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری در محور اصفهان- کاشان- تهران واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در مراسم بهره‌برداری از بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای مادر شاه گفت: محور تاریخی شمال استان از مکان‌های دیدنی و گردشگری این خطه محسوب می‌شود و امروز شاهد رونق هرچه بهتر و بیشتر آن در بخش اقتصاد گردشگری هستیم.

امیر کرم‌زاده با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شمال اصفهان دارای چهار اثر جهانی شامل ۲ کاروانسرا و ۲ قنات تاریخی است، افزود: جاذبه‌های گردشگری مدرن در کنار آثار ارزشمند تاریخی در این منطقه وجود دارد که نقش مهمی در توسعه پایدار ایفا می‌کند.

او گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا پیش از شیوع کرونا به‌عنوان یکی از مراکز رویداد‌های گردشگری استان اصفهان شناخته می‌شد و امید است مجددا شاهد برگزاری این قبیل رویداد‌ها در شهر‌ها و روستا‌های آن باشیم.

کاروانسرای مادر شاه یکی از جاذبه‌های تاریخی استان اصفهان است که قدمت آن به عصر صفوی می‌رسد. این کاروانسرا در شمال غربی اصفهان در کنار جاده اصفهان - تهران واقع شده است.


نظر شما