شناسهٔ خبر: 67384342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟

صاحب‌خبر -

شتاب سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما ، ضرب شصت بعدی عزیزان محفل ایستادگی در مقابل توسعه صنعت حمل و نقل هوایی

آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟
تین نیوز محمد سعید شرفی :

 در خبرها خواندم که رئیس سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور از در دستور کار دولت برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما پرده برداری کرد. 

یاد داستان معروف مارادونا را رها کن ، غضنفر را بچسب افتادم. سازمانی که از اهم وظایفش توسعه متوازن صنعت هواپیمایی هم در حوزه ناوگان و هم در باب شبکه پروازی است و برای اثبات عملکرد درخشان خود در زمینه افزایش تعداد ناوگان دست به آزادسازی هواپیماهای پیر و با مصرف بالای سوخت زده است، امروز به دنبال آزادسازی نرخ سوخت است با کدام هدف و در راستای ارتقای کدام شاخص توسعه؟ آیا سازمان رگولاتور نگران ملاحظات زیست محیطی است ؟ نگران بهره وری مصرف سوخت است یا آن را باید اقدامی تلافی جویانه در مقابله با رای اخیر دیوان در سلب اختیار وزارت راه و شهرسازی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تلقی نمود ؟؟؟ 

این شتاب رئیس سازمان رگولاتور صنعت هوایی آب به آسیاب ذینفعان صنعت واریز می کند یا شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که سال هاست ، بدون اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های هوایی ، به روز رسانی دانش و توسعه منابع انسانی داشته باشد ، بدون تعارف تا ریال آخر خود را از ایرلاین ها بابت تامین سوخت بدون کمترین تاخیر و اغلب نقدا دریافت نموده است را فربه تر خواهد نمود ؟ 

آیا حال که آزاد سازی نرخ سوخت در دستور کار قرار گرفته است بر مبنای مصوبات قوتین مجریه و مقننه در برنامه پنجم توسعه ، آزادسازی خدمات فرودگاهی و خدمات سایر  ذینفعان صنعت هم در دستور کار است . 

نکند سازمان رگولاتوری به نام صنعت هوایی به کام دیگران است ؟ 

علی ایحال همین که به گفتمان  آزادسازی تمکین کرده اند جای بسی خوش وقتی است اگر چه تلافی جویانه باشد . 

* محمد سعید شرفی

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

نظر شما