شناسهٔ خبر: 67384235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

ثمردهی رویکرد عدالت فرهنگی دولت سیزدهم؛

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

همزمان با دهه ولایت و امامت کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، کتابخانه عمومی حر ریاحی شهر حر در شهرستان شوش با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، محسن هویزه، فرماندار شوش، عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

آیت الله حیدری در این مراسم با اشاره به برکات دولت سیزدهم در زمینه شروع پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اظهار کرد: طی دوران انقلاب اسلامی در هیچ دولتی این میزان اهتمام به تکمیل پروژه‌ها وجود نداشت؛ پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین ماند و تکمیل نشد در این دولت به سرانجام رسید.

آیت الله حیدری شهید آیت الله رئیسی را تنها رئیس جمهوری عنوان کرد که متوجه محرومیت خوزستان شد و خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رئیسی برای همه کشور تلاش کرد اما برای خوزستان سنگ تمام گذاشت. در طول دوران ریاست جمهوری خود، هشت بار به خوزستان سفر و پروژه‌های بسیاری را افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخاب جایگزینی برای این رئیس جمهور شهید هستیم، افزود: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که از جنس شهید رئیسی و خدوم باشد.

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

همچنین عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در این مراسم گفت: در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نوع نگاهمان به حوزه فرهنگ تغییری کرده است؛ با این نگاه، کتابخانه‌ها به پایگاه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند. با این نگاه تنوع خدمات را بیشتر می‌کنیم و تقاضا می‌کنم که همه مسئولان از این فضا برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

حسین زاده افزود: شهید رئیسی در زمان ریاست جمهوری خود، اهتمام ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و کتاب داشتند. حضور ایشان در بین کتابداران و در نمایشگاه کتاب و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌ها و منابع کتابخانه‌ای استان شاهد این مدعا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به سرعت تکمیل پروژه‌ها در دولت سیزدهم، گفت: این کتابخانه سریع‌ترین پروژه‌ در چند سال اخیر بود که در طول ۲۰ ماه تکمیل شد.

محسن هویزه، فرماندار شهرستان شوش نیز در این مراسم گفت: موتور توسعه در شهرستان شوش به سرعت حرکت می‌کند که از برکات دولت سیزدهم است. امیدواریم که حرکت خالصانه رئیس جمهور شهید ما با قدرت ادامه پیدا کند.

فرماندار شوش ادامه داد: شهید رئیسی در دولت سیزدهم تا پای جان برای اعتلای میهن عزیز زحمت کشیدند و این دولت حق عظیمی بر گردن مردم دارد که مردم نیز با حضور خود پای صندوق رأی و انتخابی درست و بابصیرت در جهت اعتلای مهین اسلامی ما گام برمی‌دارند.

گفتنی است، کتابخانه عمومی حر ریاحی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد. ساختمان جدید این کتابخانه در زمینی به مساحت ۸۹۷ مترمربع و زیربنای ۲۹۲ مترمربع با سازه بتنی در تابستان ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال هزینه ساخت و ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات، تکمیل و در اختیار عموم قرار گرفت.

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

ساختمان جدید کتابخانه عمومی حر ریاحی شهرستان شوش افتتاح شد

برچسب‌ها:

نظر شما