شناسهٔ خبر: 67383931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفرات برتر مسابقات ترای اتلون اردبیل مشخص شدند

اردبیل - ایرنا - نفرات برتر مسابقات سه گانه (ترای اتلون) استان اردبیل مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات سه‌گانه (تری اتلون) استان اردبیل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات انتخابی ترای اتلون استان اردبیل جهت اعزام به مسابقات کشوری در رده‌های سنی نونهالان نوجوانان، جوانان و آزاد در دریاچه گردشگری شورابیل اردبیل برگزار شد.

مصطفی الفبایی افزود: در این رقابت‌ها و در رده سنی نونهالان امیرعباس فیض پور اول، امیرمهدی رضاپور دوم و امیرعلی اکبری سوم شدند.

وی اظهار کرد: در رده سنی نوجوانان پارسا میری قهرمان، سهیل اکبرزاده نایب قهرمان و ائلمان گوزلی سوم شدند.

رئیس هیات سه‌گانه (تری اتلون) استان اردبیل بیان کرد: در رده سنی جوانان نیز امیررضا یوسفی موفق به کسب مقام اول شد.

الفبایی اضافه کرد: همچنین در رده سنی آزاد پویا بذل اول، حامد محمودی دوم و امیرحسین سلمانی و شاهین حیدر اسلام به طور مشترک سوم شدند.

وی ادامه داد: نفرات برتر به عنوان نمایندگان استان اردبیل در مسابقات کشوری سه‌گانه (تری اتلون) که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

ورزش سه‌گانه یا ترای اتلون یک ورزش ترکیبی و استقامتی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه ورزش شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی در مسافت‌ها و محیط‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند، این رشته از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد.

به گزارش ایرنا، دریاچه گردشگری شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان در ضلع جنوبی شهر اردبیل قرار دارد.

دریاچه شورابیل اردبیل ثبت ملی شده و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه مواریث طبیعی برخوردار است به طوری که قدمت این دریاچه بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی بیشتر از دریاچه ارومیه است.

این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با انتقال آب از رودخانه "بالیخلو چای" و افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

یخ بستن سطح آب دریاچه شورابیل باعث می شود، هر سال پرندگان وحشی مهاجر برای زمستان گذرانی به این منطقه پناه بیاورند.

دریاچه شورابیل در ارتفاع ۱۳۶۵ متری از سطح دریا قرار دارد و علت نامگذاری آن به "شورابیل" نیز این بوده که پیش از این، آب این دریاچه بسیار شور بوده است.

مساحت دریاچه شورابیل در فصول مختلف سال بین ۸۰ تا ۱۷۰ هکتار متغیر بوده و عمق دریاچه شورابیل در برخی نقاط بیش از چهار متر و گنجایش نهایی آن ۱۴ میلیون متر مکعب آب است.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله رینگ پیاده‌روی و فضای سبز ساحل، اسکله قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه منظره بسیار زیبایی دارد و بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری مهم استان اردبیل مورد استفاده اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد.

شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

نظر شما