شناسهٔ خبر: 67383416 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان گوهرهای خدمت، میدان و دیپلماسی بودند

تهران- ایرنا- نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان از گوهرهای عرصه‌ خدمت، میدان و دیپلماسی و مردم‌داری بودند. مصوبات خوبی در دولت سیزدهم مصوب شد که آثار آن را دو سال بعد می‌توانیم در کشور شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر اقبال شاکری در مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج شهدای خدمت در محل مسجد این دانشگاه گفت ۴۰ روز از این حادثه تاسف بار گذشته است و ما برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شویم.

وی با اشاره به روز هفتم تیر خاطر نشان کرد: ایام متعددی دست به دست هم دادند و امیدوارم تکمیل بدرقه شهدای خدمت، برگزاری انتخابات پرشکوه با مشارکت بزرگ مردمی در روز ۸ تیر باشد.

شاکری با اشاره به سابقه همکاری با شهید جمهور، یادآور شد: با شهید حسین امیرعبداللهیان سابقه آشنایی ۲۰ ساله در موضوعات مرتبط با مقاومت دارم. ما برای استخلاص یکی از رزمندگان مقاومت که توسط رژیم آل خلیفه ربوده شده و از وی خبری نبود و از بستگان من نیز بود، با شهید امیرعبداللهیان آشنا شدم.

شهید دکتر رئیسی و شهید امیرعبداللهیان از گوهرهای عرصه‌های خدمت، میدان و دیپلماسی و مردم داری بودند. مصوبات خوبی به دست رییس جمهور شهید مصوب شد که آثار آن را دو سال بعد می‌توانیم در کشور شاهد باشیم و حتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری به این مصوبات به عنوان برنامه های خود نیز استناد می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه رییس جمهور شهید زیر ساخت‌های خوبی برای اقشار مختلف ایجاد کرد، یادآور شد: دولت گذشته زبر بار اجرای خیلی از مصوبات نرفت از جمله مصوبه بزرگ رفع تحریم‌ها است که اصلا وارد اجرای آن نشد و یک بار هم برای این موضوع به مجلس نیامد.

شاکری اظهار کرد: ایشان علی رغم همه تخریب‌ها، سکوت کرد و حضرت آقا نیز اعلام کردند من برای این شهید جمهور، دلم می‌سوزد و مردم نیز به استقبال وی آمدند.

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان از گوهرهای خدمت، میدان و دیپلماسی بودند

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر زمانی که روح جمعی و هویت فرهنگی و معنوی مردم با کسی گره خورد توانست عواطف خود را بروز و ظهور دهد، گفت: هرکسی به فطرت معنوی و قدسی تاریخی ما ارتباط برقرار کند، مردم حتما عواطف خود را به آنان نشان می دهند.

شاکری با اشاره به تشییع تاریخی مردم از شهیدان خدمت با بیان اینکه این بدرقه، رکورد جهانی را شکست یادآور شد: دلیل این امر اخلاص بود چون مردم می دانستند که آنها برای مردم از جان خود گذشته‌اند.
وی تاکید کرد: شهید رئیسی توانست با مردمی سازی و ساده زیستی و اخلاص خود،عواطف مردمی و قدسی و الهی ما را به جوش و به صحنه بیاورد. شهید رئیسی بعد از شهید رجایی، برای ریاست جمهوری شاخص ایجاد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: خون‌ شهدا از جمله شهید جمهور و همراهان با به صحنه آمدن جمهور مردم، سطح اقتدار و جایگاه نظام را ارتقا می‌دهد و بسیاری از مسائلی که ما مدت ها بر روی آنها تاکید میکردیم، حل می شود و کشورهای مستکبر مجبور می شوند حرف ما را بشنوند و بپدیرند

وی گفت: ما در جنگ نیز اخلاق تمدین نوین اسلامی را نیز پایه گذاری کردیم. ما برخلاف اقدامات ضد بشری رژیم جنایتکار و کودک کش صبهونیستی از یک هفته قبل اعلام کردیم که می خواهیم فقط به مراکز نظامی و تروریستی حمله کنیم و بقیه جاها در امانند و اهداف را زدیم و این بخشی از اخلاق جنگی در تمدن نوین اسلامی است.

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان از گوهرهای خدمت، میدان و دیپلماسی بودند

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

مقام معظم رهبری نیز در پی شهادت آیت الله رئیسی، پیام تسلیتی صادر کردند که در بخشی از این پیام آمده است: «با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد».

نظر شما