شناسهٔ خبر: 67383060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختصاصی با واعظی

انتساب شعار جدید به ستاد پزشکیان از سوی رئیس دفتر روحانی/ مناظره‌ها به کلی‌گویی گذشت

در حالی که پزشکیان بدون ارائه برنامه ویژه، از ضرورت اجرای برنامه هفتم و همدلی در کشور سخن می گوید، اما واعظی رئیس دفتر روحانی، بر آن است که پزشکیان را با شعار تغییر، عامل افزایش مشارکت عنوان کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تابناک با بیان اهمیت مشارکت بالا در انتخابات ۱۴۰۳ و ویژگی‌های خاص آن، گفت: حضور مسعود پزشکیان به لحاظ رویکردهایی که مطرح کردند باعث شده که برخی از اقشار مردم که قصد داشتند رای ندهند و یا مردد بودند تصمیم گرفتند که رای بدهند.

وی در حالی از تصمیم مرددین برای مشارکت انتخاباتی، به دلیل اقبال به کاندیدای مورد نظرش خبر می دهد که پیش بینی اش از مشارکت، ۵۵درصد است. عددی که نسبت به اعداد قبل از مناظرات، تفاوت چندانی ندارد و معلوم نیست چرا بازگشت مرددین، تاثیری در این عدد نگذاشته است.

محمود واعظی: اینکه اسلام را وسط بکشیم تا مردم رای دهند، جواب نداده / صبح  پنجشنبه از طرف اصولگرایان و لیست‌هایشان برای همه پیامک آمد؛ می‌دانید وقتی  برای همه مردم تهران پیامک

وی با اشاره به اینکه صداقت با مردم در افزایش مشارکت تاثیر‌گذار است، افزود: مردم ما تحت هر شرایطی اگر ببینند که کاندیدای مورد نظرشان با صداقت بدون وعده‌های پوشالی با مردم برخورد دارد در کارها سهیم می‌شوند.

این سیاستمدار اعتدال‌گرا، در دفاع از کاندیدای اصلاح طلب، ضمن اشاره به صداقت پزشکیان، شعار تغییر را به کمپین تبلیغاتی وی نسبت داده و  گفت: مردم ما آگاه هستند و مخاطبشان را به خوبی می‌شناسند در این انتخابات نسبت به انتخابات مجلس دوازدهم و انتخابات ریاست جمهوری قبل شوری به وجود آمده است و مردم نگاهشان متفاوت شده است و افزایش مشارکت را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های مناظره نامزدها و وجود یک نامزد از جریان اصلاحات، تاکید کرد: این مناظره چگونه بود واقعا هر چهار یا پنج دقیقه آقای پزشکیان صحبت می‌کردند در مقابل افراد دیگر چند برابر ایشان صحبت می‌کردند!

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، تصریح کرد: در این مناظره‌ها مردم به فکر می‌رفتند؛ وقتی که یکی از کاندیدا گفت نمی‌گذارم رئیس جمهور شود. قرار است دولت چهاردهم ادامه دولت سیزدهم باشد منتهی چون هیچ چیزی از آقای پزشکیان در گذشته و کل سابقه ایشان نداشتند انگار که می‌خواهند دولت جدید را از آقای روحانی تحویل بگیرند؛ حرف‌های بی‌سند از آقای روحانی گفتند آقای روحانی سه نامه به صدا و سیما نوشتند که اجازه دهید قبل پایان مناظره‌ها به مردم اطلاع دهیم که این‌ها فرافکنی می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، اظهار کرد: مناظرات عامل افزایش مشارکت در انتخابات نشد‌، مردم از نظر معیشت در فشار هستند اما امیدوارند به اینکه یکی آمده برای تغییر این شرایط، همین تغییر و صداقت عامل افزایش مشارکت است.

واعظی خاطر نشان کرد: پیروز میدان انتخابات را مردم انتخاب خواهند کرد. در رقابت بین کاندیدا باید گفت که به نظر می‌رسد اقدام مردم به آقای پزشکیان نمودارش رشد متناسبی دارد بنابراین اقبال بیشتری برای رای دارند؛ در جناح مقابل نیز آقای جلیلی و قالیباف در رقابت هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات ۱۴۰۳ بین ۵۵ تا ۶۰ درصد رقم خواهد خورد.

نظر شما