شناسهٔ خبر: 67382121 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

مالزی یا بالی؟ مقایسه دو مقصد محبوب آسیایی

مالزی بهتره یا بالی؟ اگر کشورهای جنوب شرقی آسیا را بهشت روی زمین بخوانیم، بیراه نگفته‌ایم. در دل این نقطه از کره زمین جاذبه‌هایی همچون مالزی، مالدیو یا جزیره بالی در اندونزی به چشم می‌خورد که مقصد گردشگری هزاران هزار توریست است.

صاحب‌خبر -

مالزی بهتره یا بالی؟ اگر کشورهای جنوب شرقی آسیا را بهشت روی زمین بخوانیم، بیراه نگفته‌ایم. در دل این نقطه از کره زمین جاذبه‌هایی همچون مالزی، مالدیو یا جزیره بالی در اندونزی به چشم می‌خورد که مقصد گردشگری هزاران هزار توریست است. آب‌وهوای دلچسب، سواحل بکر و روح‌نواز، جزایر سحرانگیز و جادویی و طبیعت زیبا و چشم‌نواز این کشورها، آرامش ازدست‌رفتۀ هر کسی را به او بازمی‌گرداند. حالا اینکه تور مالزی بهتره یا بالی، پرسشی است که امیدواریم با مطالعه بخش‌های زیر، پاسخ آن را بیابید. پس اگر قصد خرید تور آسیایی برای تابستان ۱۴۰۳ را دارید، با این مطلب از تریپ همراه باشید.

بالی کجاست؟

اگر تمام جزایر اندونزی را زیرورو کنید، جزیره‌ای زیباتر و جذاب‌تر از بالی پیدا نخواهید کرد. بالی جزیره‌ای کوچک و جمع‌وجور، اما شگفت‌انگیز در بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا (اندونزی) است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جزیره آتشفشانی محل تلاقی و پیوند دو اقیانوس آرام و هند است. همین موقعیت جغرافیایی خاص طبیعتی روح‌نواز و آب‌وهوایی دلچسب را برای این منطقه رقم می‌زند. پایتخت جزیره بالی، دنپاسار است که بزرگ‌ترین شهر آن هم محسوب می‌شود.

مالزی کجاست؟

مالزی کشوری حیرت‌انگیز در جنوب شرقی آسیاست که با تایلند و اندونزی مرز مشترک دارد. دریای بزرگ چین این کشور را از وسط به دونیم کرده است که نیمه اول آن با نام شبه‌جزیره مالزی و نیم دیگر به‌عنوان مالزی شرقی یا بورنئوی مالزی شناخته می‌شود. پایتخت کشور مالزی کوالالامپور است که در تمام دنیا به کوچک بیچاره شهرت دارد. بنابراین اگر قصد اطلاع از قیمت بلیط تهران به مالزی و خرید را دارید، باید به مقصد کوالالامپور پرواز کنید.

طبیعت مالزی؛ مقصدی شگفت‌انگیز برای تورهای تابستانی

آب و هوای مالزی بهتره یا بالی؟

پاسخ به این سوال که مالزی بهتره یا بالی را با سنجش وضعیت آب‌وهوایی این دو مقصد جذاب آغاز می‌کنیم. رک و پوست‌کنده بگوییم؛ از مالزی نباید آب‌وهوایی ۴ فصل را انتظار داشته باشید. این کشور تنها به داشتن آب‌وهوایی نسبتا گرم، مرطوب و بارانی بسنده کرده است. در مقابل بالی به این وضعیت تنوع بیشتری می‌دهد.

در بالی می‌توانید با دو نوع آب‌وهوای کاملا متفاوت ملاقات کنید که اولی گرمایی بسیار دلپذیر دارد و دومی هوایی همیشه بارانی که در همنشینی با آفتاب، بسیار هم دلپذیر می‌شود. اگر با هوای مدام بارانی سر سازگاری ندارید، احتمالا بالی در نیمه دوم سال نمی‌تواند مقصد جذابی برایتان باشد.

جاهای دیدنی بالی قشنگتره یا مالزی؟

هم بالی و هم مالزی با طبیعت بکر و شگفت‌انگیز خود شما را حسابی غافلگیر می‌کنند. با رزرو پرواز تهران بالی از جنگل‌های بارانی و دریاچه‌های کوچک و بزرگ این جزیره دیدن خواهید کرد. ازطرفی، مالزی با مناطق ساحلی و پارک‌های ملی سرسبزی که دارد، هوش از سر شما می‌برد.

شاید تنها فاکتوری که سبب ایجاد تفاوت‌های چشمگیر بین بالی و مالزی می‌شود، وسعت این دو کشور است. در‌حالی که مالزی به عنوان کشوری پهناور با ۱۴ ایالت مختلف شناخته می‌شود، بالی جزیره‌ای بسیار کوچک و جمع‌وجور است که مساحت آن به ۶۰۰۰ کیلومترمربع هم نمی‌رسد. ناگفته نماند که مساحت کم بالی هیچ‌چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. این جزیره هنوز هم به عنوان پرجاذبه‌ترین مقصد در آسیای شرقی شناخته می‌شود. پس اگر هنوز بین بالی و مالزی مردد هستید، باید بگوییم با انتخاب هر مقصد، جلوه‌ای تمام‌عیار و تماشایی از طبیعت خداوند را لمس خواهید کرد.

سواحل بالی بهتره یا مالزی؟

پای سواحل بکر و دست‌نخورده که به ماجرا باز می‌شود، بالی حرف برای گفتن، بیشتر دارد. بنابراین اگر از ما بپرسید سواحل مالزی بهتره یا بالی، بی‌تعلل اولی را پیشنهاد می‌دهیم. این جزیره جادویی و جذاب، آنقدر ساحل دیدنی دارد که اگر تمام مدت سفر را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید، باز از دیدن دوباره آب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید و ابریشمی متحیر و شگفت‌زده شوید. بالی که به جزیره خدایان شهرت دارد، نه فقط با سواحل سفید و سیاه خود که با پکیجی کامل از تفریحات مهیج آبی به سراغ شما می‌آید. سواحل طلایی و باشکوه، تفرجگاه‌های لوکس و مجلل هم نیاز دارند که خوشبختانه بالی در این حوزه بسیار درخشان عمل کرده است.

از بالی گفتیم و حالا نوبت به مالزی می‌رسد. مالزی نیز از حیث داشتن خلیج‌های آرام، صخره‌های مرجانی و آب‌های فیروزه‌ای و شفاف، کشوری غنی و ثروتمند به حساب می‌آید. بنابراین اگر انتخاب شما مالزی هم باشد، این فرصت را دارید تا از نزدیک با بکرترین سواحل این دنیا روبه‌رو شوید.

سواحل بالی؛ مقصدی آرامش‌بخش برای مسافران گردشگر

اقامت در هتل های مالزی راحت تره یا بالی؟

انتخاب‌تان مالزی باشد یا بالی، درهرحال گزینه‌هایی متنوع از اقامت در هتل را روی میز خواهید داشت. این دو کشور به لطف داشتن خاص‌ترین جاذبه‌ها، گوی سبقت را از تمام مقاصد آسیایی ربوده‌اند. ورود سالانه هزاران هزار گردشگر به مالزی یا بالی این شرایط را فراهم کرده است تا گردشگران در انتخاب هتل، با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نشوند.

هم بالی و هم مالزی هتل‌هایی لوکس و گران‌قیمت برای لوکس‌پسندان دارند. درعین‌حال این دو کشور دارای اقامتگاه‌هایی ساده و خودمانی هم هستند که می‌تواند بهترین گزینه برای داشتن سفری کاملا اقتصادی و به‌صرفه باشد.

هزینه سفر به بالی بیشتره یا مالزی؟

وقتی صحبت از سفرهای لاکچری و گران می‌شود، بالی در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. هزینه‌های سفر در مالزی و بالی بستگی به پارامترهای زیادی دارد. نوع هتل، سبک گردشگری، ذائقه غذایی‌تان، فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید و قیمت بلیط هواپیما همگی در بالا یا پایین‌رفتن هزینه‌ها تاثیر به مراتب چشمگیری دارند. بااین‌حال اگر قرار باشد با یک مقایسه کوتاه میان بالی و مالزی، تکلیف هزینه‌های سفر به این دو مقصد را معلوم کنیم، بالی به عنوان مقصدی گران‌ و مالزی به عنوان کشوری نسبتا ارزان معرفی خواهد شد.

خرید در مالزی بهتره یا بالی؟

در بحث جذاب خرید و پاساژگردی، این کشور مالزی است که پیروز این رقابت می‌شود. مالزی به لطف وجود کوالالامپور تنوعی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد از مراکز خرید و پاساژهای رنگارنگ دارد. این شهر مدرن و زیبا ضمن اینکه مجموعه‌ای کامل از برترین برندهای جهانی را در مراکز خرید خود گرد هم جمع کرده است، بازارهای محلی بی‌شماری هم دارد. در بازارهای ساحلی کوالالامپور اقسام گوناگونی از صنایع دستی به چشم می‌خورد که سنت و فرهنگ اصیل این شهر را به نمایش می‌گذارند.

طبیعت بی‌نظیر بالی مانع از این نشده است که شما دست خالی از این جزیره برگردید. بالی نیز از وجود مراکز خرید و پاساژهای متعددی برخوردار است. بااین‌حال اگر مقاصد خرید و پاساژگردی‌تان به گردشگری در طبیعت می‌چربد، بهتر است از میان تور مالزی و بالی سراغ اولی بروید.

دریافت ویزای بالی راحت تره یا مالزی؟

 آخرین موضوع مهم در بحث مقایسه بین تور بالی یا مالزی بحث مرتبط با دریافت ویزای گردشگری این دو مقصد است. اگر سفری یک الی دوهفته‌ای به مالزی در پیش دارید، نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت؛ چراکه در بدو ورودتان به فرودگاه با تحویل مدارک، مهر ویزای گردشگری هم به شکل رایگان در پاسپورت‌تان درج خواهد شد.

در مورد بالی اوضاع کمی فرق می‌کند. سفر به این جزیره تنها مشروط به داشتن ویزای گردشگری اندونزی است که صدور آن چیزی حدود ۱۴ روز زمان می‌برد. مراحل دریافت این نوع ویزا پیچیدگی خاصی ندارد؛ اما هر مقصدی را که انتخاب کردید، برای دریافت ویزای گردشگری اصلا نگران نباشید! چراکه آژانس گردشگری تریپ می‌تواند ویزای شما را در کوتاهترین زمان ممکن و به شکلی آسان و راحت دریافت کند. تنها کافی است با کارشناسان سایت trip تماس بگیرید.

دریافت ویزای گردشگری آسان با تورهای مسافرتی تریپ

سفری آرامش بخش به جزایر بکر آسیایی

اگر تصمیم‌تان را گرفتید و در پاسخ به این سوال که مالزی بهتره یا بالی به نتیجه‌ای قطعی دست یافتید، نوبت به انتخاب آژانس گردشگری مناسب می‌رسد. آژانس هواپیمایی تریپ، متخصص در برگزاری تورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و حتی آمریکای جنوبی، بهترین تجربیات را از گردشگری برون‌مرزی برایتان رقم خواهد زد. هزینه‌های مناسب، هتل‌های درجه یک، برنامه‌ریزی‌های‌ سنجیده و گشت‌وگذارهای بسیار جذاب از امتیازات درخشان تورهای گردشگری تریپ است.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.trip.ir از تمامی مسیرهای سفر، آفرهای موجود و برنامه و تاریخ پرواز مطلع شوید. همچنین می‌توانید قیمت آن‌ها را بررسی کرده و برای رزرو آنلاین تور خارجی با بهترین قیمت، اقدام کنید. مشتاق دیدار روی ماه شما در جزایر شرق آسیا هستیم.

نظر شما