شناسهٔ خبر: 67381946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساحل‌نشینان بوشهری: صندوق‌ اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است

بوشهر- ایرنا - شماری از ساحل نشینان استان بوشهر می‌گویند: برخلاف پمپاژ ناامیدی توسط بنگاه‌های سخن پراکنی بیگانه و مخالفان نظام اسلامی که شرکت در انتخابات نقشی در سرنوشت آینده مردم ندارد معتقدیم صندوق اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است و باید با حضور پرشور و شعور در رویداد سیاسی هشتم تیرماه دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد. ‌

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تا کمتر از ۲ روز دیگر ایران اسلامی می رود تا شاهد برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری باشد، انتخاباتی ناخواسته که پس از شهادت رئیس دولت سیزدهم و یاران اتفاق افتاده و در کمتر از ۵۰ روز با تلاش‌های مجموعه های مرتبط و دارای مسئولیت، کشور برای یک حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی آماده می شود.

این دور از انتخابات شاهد حضور ۶ چهره مطرح کشور در قالب داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری است که در ۲ هفته مانده به روز انتخابات در قالب های مختلف از حضور در تلویزیون و مناظرات انتخاباتی تا سرکشی به چند استان و فعال‌کردن ستادهای خود در فضاهای حقیقی و شبکه های مجازی به اعلام برنامه های خود پرداختند.

اینک با شور و شعوری انتخاباتی که کشور را فراگرفته و دعوت گروه های مختلف به مشارکت حداکثری، پیش بینی می شود که بار دیگر مردم با تمام قوا به یک صحنه سیاسی ورود کرده و سرنوشت کشور را برای چهار سال آینده مشخص کنند.

بوشهری ها در گفت‌وگو با ایرنا یادآور شدند: انتخابات مظهر قدرت ملی، دموکراسی، مردم سالاری دینی و امید آفرینی است و  مشارکت پرشور مردم زمینه ساز دولتی قوی خواهد بود که با پشتوانه مردم جهت گام برداشتن در راه اعتلای کشور نقش آفرینی می کند.

آنها بر این باورند: امنیت، توسعه، پیشرفت، سعادت و بسترساز برون رفت کشور از برخی مشکلات با شرکت در انتخابات محقق می‌شود .

انتخابات نمایش بالندگی ملت است

" احمد جعفری " دانشجوی بوشهری معتقد است: انتخابات عالی ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مجرای تحقق حاکمیت مردم در کشور است و شرکت در رویداد سیاسی هشتم تیرماه سهیم شدن در تعیین مسیر حرکت آینده کشور است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور مقام دوم رسمی کشور و مجری قانون اساسی است افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات نمایش بالندگی ملت و تثبیت نظام مردم سالاری دینی است.

ساحل‌نشینان بوشهری: صندوق‌ اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است

این دانشجو تصریح کرد: هرچند دانشجویان منتقد برخی از مشکلات و تنگناهای موجود در کشور هستند اما متعهدانه با دعوت به مشارکت مردم در انتخابات معتقدند تشکیل دولتی قوی با پشتوانه بالای آرای مردمی باعث کاهش تحریم ها و ضامن استقلال و امنیت و برون رفت از مشکلات خواهد شد.

انتخاب فرد اصلاح زمینه ساز توسعه کشور است

" رضوان احمدی" کارمند بوشهری نیز گفت: دشمنان با سیاه نمایی و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی مردم را دعوت به تحریم انتخابات می‌کنند اما بینش سیاسی مردم و تجربه تاریخی نشان داده تنها راه پیشرفت، تغییر و امید بخشی به اعتلای کشور با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

وی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه و معاندان نظام خیر خواه مردم نیستند یادآور شد: ایران اسلامی متعلق به همه مردم با سلایق مختلف است و در این دوره نیز با تعدد و تنوع کاندیداهای گروه‌های سیاسی آحاد مردم می توانند به فرد مورد نیز خود رای دهند.

احمدی ادامه داد: همه ایرانیان باید یکپارچه با شرکت در انتخابات از انقلاب و میهنی که خون بهای هزاران شهید گلگون کفن است پاسداری کنند و تنها راه مایوس شدن دشمنان نیز حضور آگاهانه مردم در عرصه های سیاسی کشور است.

قهر با صندوق راهگشای حل مشکلات نیست

" رضا جفره ای " دریانورد بوشهری نیز گفت: مشکلات دلیلی به حضور نیافتن در عرصه انتخابات نیست و با امید اینکه با انتخابی درست شرایط بهتری برای کشور رقم بخورد هشتم تیرماه پای صندوق های اخذ رای حاضر خواهیم شد.

وی افزود: قهر با صندوق راهگشای حل مشکلات نیست برهمین اساس باید برای اقتدار میهن اسلامی واجدان شرایط رای با هر سلیقه و گرایش سیاسی در انتخابات شرکت کنند.

ساحل‌نشینان بوشهری: صندوق‌ اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است

جفره ای اظهار کرد: حضور در انتخابات فارغ از اینکه کلام کاندیدا پیروز رقابت نهایی است تیر خلاصی بر قلب دشمنانی است که ناامیدی، سیاه نمایی و تفرقه را در جامعه ترویج می کنند.

توده مردم به گرایش سیاسی کاندیداها توجهی ندارند

" کیوان عاشوری " دیگر شهروند بوشهری که خود را کاسب معرفی کرد گفت: توده مردم بدون توجه به گرایش سیاسی کاندیداها انتظار دارند فردی که انتخاب می شود با پرهیز از باند بازی از همه ظرفیت های کشور برای حل مشکلات استفاده کند.

وی افزود: اخلاق مداری، پرهیز از تخریب رقیب، کم رنگ نکردن دستاوردها و تاکید بر وحدت و همدلی انتظار مردم از کاندیداها و طرفداران آنها در عرصه رقابت انتخاباتی است.

عاشوری اضافه کرد: عدم شرکت در انتخابات نه تنها گره‏‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند بلکه قدرت چانه زنی رییس جمهور منتخب برای دفاع از حقوق ملت در عرصه های بین المللی را نیز کاهش می دهد.

صندوق رای بستر مطالبه گری است

" ابوالفضل بوالخیری" دانش آموز رای اولی بوشهری نیز گفت: نسل جوان مطالبه گر خواستار افق روشن کشور در زمینه های اشتغال، مسکن، آموزش ، فرهنگ، امنیت، کاهش هزینه زندگی و آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون متناسب با نیاز خود هستند که رییس جمهور منتخب باید این مهم را مد نظر قرار دهد.

ساحل‌نشینان بوشهری: صندوق‌ اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نخستین تجربه مشارکت در سرنوشت آینده خود روز جمعه پای صندوق اخذ رای حاضر می‌شود افزود: نسل جوان ممکن است نقدهایی بر عملکرد برخی مسوولان داشته باشند اما این مهم نافی شرکت در انتخابات نیست.

دعوت خانه مطبوعات  برای حضور در انتخابات هشتم تیرماه

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ‎اینک که میهن اسلامی ایران در آستانه انتخاباتی پیش از موعد قرار گرفته است انتظار می رود در جمعه پیش رو همچنان استوار و با شکوه، در پای صندوق‌های رای حضور یافته و تابلویی نفیس از وحدت و همدلی و وفاق ملی به نمایش بگذاریم.

«مازیار هوشمند » افزود: مشارکت و حضور مردم در انتخابات پیش رو فارغ از سلایق، جناح ها، طرفداری ها و رقابت‌های انتخاباتی، به خودی خود دستاورد عظیمی برای سربلندی ایران بزرگ به همراه خواهد داشت.

وی  با اشاره به اینکه صندوق‌های رای هویت و شناسنامه ملّی ما و یادگار جان افشانی‌های سروهای جوان و نخل های صبور است یادآورشد:  از رسانه ها و مردم استان بوشهر دعوت می شود با هر ایده و سلیقه برای حضور در این همایش ملی و در پای صندوق‌های رای حضور بهم رسانیم تا با حضور پرشور شاهد خلق دگرباره حماسه‌ای باشکوه و دشمن شکن باشیم.

هوشمند عنوان کرد: بر این اساس، خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات، از عموم مردم فرهیخته به‌ویژه اهالی رسانه جهت حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری که در جمعه هشتم  تیرماه برگزار می‌گردد؛ دعوت به عمل می‌آورد.

فرایند انتخابات مطلوب است

رئیس کمیته تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: فضای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در این استان بدلیل حضور همه طیف‌های سیاسی پر نشاط و انتخابات هم رقابتی خواهد بود.

" عبدالرحیم افروغ " در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فارغ از هر دیدگاه یا هر نامزد که مورد حمایت اصحاب رسانه یا نتیجه انتخابات باشد ، مهم ایجاد شور توام با شعور برای مشارکت حداکثری است.

وی افزود: کوشش و تلاش رسانه‌ها نقش ویژه و اساسی برای جهت دهی افکار عمومی در این مقطع دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: فرایند انتخابات به شکل مطلوب در حال انجام می باشد، اما ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای مهم است.

ترغیب به مشارکت رسالت مهم دوستداران اعتدای کشور است

نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: امروز بزرگترین رسالت همه کسانی که علاقه مند به اقتدار ایران اسلامی هستند ترغیب مردم برای حضور در انتخابات هشتم تیر ماه و صندوق‌های اخذ رای است.

" ابراهیم رضایی " اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری با امنیت ملی گره خورده و سرنوشت چهار سال و شاید به نوعی ریل‌گذاری هشت سال آینده کشور را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین عرصه‌های مهم سیاسی و اجتماعی کشور است، افزود: انتظار می‌رود در دولت چهاردهم راه، مسیر و حرکت شهدای خدمت که راه خدمت به مردم، پاک‌دستی ، سلامت و گره‌گشایی از مشکلات جامعه بود تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید

تریبون‌های آزاد انتخابات در استان بوشهر برپا می‌شود

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

درآمدی بر فضای انتخابات در استان بوشهر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم برگزار شود اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع ملی و ملت ایران در مجامع بین‌المللی ارتقا می‌یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصل مشارکت مردم در انتخابات برای ما اهمیت راهبردی دارد چون با امنیت ملی کشور گره خورده است.

رضایی تصریح کرد: به هر میزان انتخابات با مشارکت پرشور مردم برگزار شود فشارها، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان نظام نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: تحقق این مهم به میزان حضور در پای صندوق‌های اخذ رای و مشارکت مردم بستگی دارد.

۷۹۰ شعبه اخذ رای در استان بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ۷۹۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرا مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند.

" اکبر پورات " اظهار کرد: تمامی زیرساخت های مورد نیاز در راستای انتخاباتی باشکوه در راستان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: نشست های تبیینی در سطح استان در حال انجام است و تمامی دستگاه های اجرایی در مدت زمان باقیمانده به برگزاری همایش انتخاباتی جهت افزایش مشارکت شده اند.

مشارکت ۵۵ درصدی مردم استان در نظرسنجی ها

پورات گفت: در حال حاضر مشارکت ۵۵ درصدی در نظرسنجی ها مطرح شده و ما در استان پیش بینی مشارکت گسترده داریم که می بایست در این فرصت اندک تمامی ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: باید از تمام ظرفیت های شهری و روستایی برای دعوت مردم به مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو استفاده کرد.

آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم

استاندار بوشهر نیز گفت: دستگاه‌های مختلف، گروه‌ها و جریان‌های فرهنگی و سیاسی برای افزایش حضور در انتخابات ریاست جمهوری در استان تلاش کنند.

"احمد محمدی‌زاده" اظهار کرد: در استان بوشهر همه امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم در شهرها و روستاهای استان فراهم شده است.

ساحل‌نشینان بوشهری: صندوق‌ اخذ رای سکوی توسعه و امنیت کشور است

وی بیان کرد: مساجد و اماکن مذهبی ، مراکز آموزشی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در افزایش مشارکت مردم ایفای نقش فعال داشته باشند.

محمدی‌زاده ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری بدون شک با مشارکت حداکثری مردم برگزار و و در این عرصه اهداف دشمنان ناکام خواهد شد.

نظر شما