شناسهٔ خبر: 67381793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیدی:

درآمد واریزی به خزانه سازمان ثبت اسناد بیش از ۴۱ درصد رشد داشت

معاون راهبردی توسعه سازمان ثبت اسناد با اشاره به اقدامات ۳۲ ماهه این معاونت در دوره تحول و تعالی از رشد بیش از ۴۱ درصدی مجموع درآمدهای واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا امیدی معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت معمار دستگاه قضا حضرت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، با اشاره به اهم اقدامات این معاونت در دوره تحول و تعالی، گفت: در یک ساله ۱۴۰۲ تخصیص‌های دریافتی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نسبت به یک ساله ۱۴۰۰، رشد چشمگیر بیش از ۱۱۱ درصدی را داشته است.

امیدی در ادامه گفت: از تخصیص جمعاً مبلغ ۱,۰۰۸ میلیارد تومان مربوط به دو ردیف درآمدی توسعه، تکمیل، تجهیز و پشتیبانی از نظام جامع حدنگاری کشوری و ردیف تهیه نقشه و اطلاعات مکانی برای حدنگاری اراضی کشاورزی و همچنین مبلغ ۸۱۳ میلیارد تومان مربوط به سایر ردیف‌های درآمدی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که تخصیص دریافتی در سال ۱۴۰۰ در ردیف اصلی به میزان ۸۰ درصد و در ردیف‌های درآمدی به کسر ردیف معادل ۴۲ درصد اعتبار ابلاغی بوده است. تخصیص هزینه‌ای دریافتی سال ۱۴۰۲ در ردیف اصلی نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی معادل ۷۵ درصد و در بخش سایر ردیف‌های درآمدی دارای رشدی معادل ۱۳۸ درصد است.

معاونت راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت گفت: در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از مبلغ ۷۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲ اختصاص داده شده مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان مربوط به گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات، مبلغ هزار و ۶۰۷ میلیارد تومان مربوط به تأمین اعتبار پروژه‌های در دست اجرا و مطالبات پروژه‌های خاتمه یافته سازمان، تأمین تجهیزات سخت افزاری پایگاه اطلاعات به مبلغ ۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان، سخت افزار مورد نیاز جهت انجام عملیات آرشیو الکترونیکی به مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان بوده است.

امیدی افزود: همچنین تعمیرات اساسی و تأمین تجهیزات و ماشین آلات به مبلغ ۶ هزار و۲۰۲ میلیارد تومان، آرشیو الکترونیکی و زمین مرجع نمودن نقشه‌های ثبتی و نقشه‌های ارتوفتو به مبلغ ۳۶۲ میلیارد تومان، آرشیو پرونده‌ها و دفاتر به مبلغ ۹/۳۴ میلیارد تومان مربوط به بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بوده است.

وی عنوان کرد: تدوین و ابلاغ سند پیشرفت و تعالی پنج ساله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سال ۱۴۰۳ تا ‏۱۴۰۷ با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی با تشکیل کارگروه‌های استانی، تخصصی، تلفیق و ستاد عالی به عنوان ابزار استحکام و هماهنگی، نظرات صاحبنظران، نخبگان و همه همکاران در سراسر کشور جمع بندی که در مجموع بیش از ۶۰۰ نظر اصلاحی و تکمیلی در قالب ۵۵ مکاتبه از سوی ادارات ستادی و استانی واصل شد و النهایه سند تدوین شده در قالب ۸ فصل نهایی شد.

امیدی گفت: عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای سند تحول قضائی از مجموع ۲۰ راهکار مصوب تاکنون تعداد ۱۲ راهکار بطور کامل عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر طراحی و راه اندازی داشبوردهای مدیریتی سازمان ثبت، عنوان کرد: در راستای رصد عملکرد و نظارت بر فرایندهای خدمات ثبتی سازمان از ابتدای آبان ۱۴۰۰ تاکنون داشبوردهای متنوعی در حوزه‌های مختلف طراحی، توسعه و راه اندازی شده است که از مهم‌ترین آن‌ها داشبورد میانگین زمان ثبت تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، میانگین زمان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به کاداستری و کاداستری به کاداستری، اجرای قرارداد تولید نرم افزار مدیریت داشبوردها POWER BI است.

امیدی گفت: مجموع درآمدهای واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور اجرای مأموریت‌های محوله و سیاست‌های کلان سازمانی، بیش از ۳۹ درصد رشد داشته‌ایم و این رشد به تفکیک در بخش اعتبارات هزینه‌ای معادل ۲۲ درصد و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای معادل ۷۳ درصد است.

نظر شما