شناسهٔ خبر: 67380809 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

واردات ته لنجی چیست و چه مزایایی دارد؟

صاحب‌خبر -

اگر شما تاجر باشید، به‌طور حتم در جست‌وجوی روشی خواهید بود تا بیشترین محصولات را در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به کشور ایران وارد کنید. با توسعه علم و دانش عمیق تاجران در زمینه واردات انواع محصولات، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای واردات مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها واردات ته لنجی نام دارد.

این روش جابه‌جایی کالا از سوی برخی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل یا بازرگانی انجام می‌شود و از به‌صرفه‌ترین روش‌های واردات به‌شمار می‌آید. مسیر واردات ته لنجی از دبی به کشور ایران انجام می‌گیرد که قبل از شروع این روند باید با تمام شرایط آن آشنا شوید. با آگاهی از مزایای این روش واردات، بدون شک شما نیز به یکی از طرفداران آن تبدیل خواهید شد.

واردات ته لنجی یا ملوانی

نام دیگر واردات ته لنجی، واردات ملوانی است که طی این روش لازم نیست که تاجر هزینه زیادی برای گمرک پرداخت کنید. به عبارت دیگر واردات تاجران با این شیوه با تخفیف‌های چشم‌گیری روبه‌رو می‌شود یا از پرداخت بسیاری از هزینه‌ها معاف خواهد شد.

برای مثال لازم نیست کلیه هزینه‌های مربوط به عوارض گمرکی را پرداخت کنید؛ هزینه‌های مربوط به ترخیص نیز با تخفیف‌های زیادی همراه خواهد بود. واردات ته لنجی بر اساس فاصله میان گمرک مبدا و بازار نهایی معاملات قابل انجام است.

در برخی موارد این روش واردات علاوه بر تاجر، به نفع ملوانان نیز خواهد بود؛ زیرا در ظاهر به اندازه مصرف شخصی خود کالا وارد می‌کنند، اما درواقع این واردات به کسب درآمد می‌انجامد. در نظر داشته باشید که در آیین‌نامه قانون و مقررات صادرات و واردات، میزان مشخصی از کالا برای واردات ته لنجی در نظر گرفته شده است؛ اما به‌طور معمول ملوانان و لنج‌ها برای واردات محصولات از این طریق با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستند.

واردات ته لنجی چه مزایایی دارد؟

این روش واردات با کمترین هزینه‌ همراه است و بیشتر برای افرادی کارآمد خواهد بود که در مناطق محروم زندگی می‌کنند. به عبارت دیگر ساکنین شهرها و بنادر مرزی ایران می‌توانند این روش واردات را برای کسب سود بیشتر انجام دهند. برخی از مزایای چشم‌گیر این روش واردات را در زیر نام می‌بریم:

  • عدم نیاز به کارت بازرگانی

  • عدم نیاز به پرداخت عوارض گمرکی

  • بدون محدودیت

  • امکان وارد کردن انواع محصولات

  • کمک به توسعه اقتصادی مناطق محروم

  • کمک به امرار معاش افراد ساکن در شهرهای بندری

می‌توان گفت در شهرهای بندری بسیاری از افراد علاوه بر صید ماهی، از طریق واردات نیز به پول خوبی دست می‌یابند؛ زیرا این روش واردات با هیچ دردسر و هزینه بالایی همراه نیست. درواقع واردات ته لنجی نوعی واردات مستقیم و بدون واسطه است که با هزینه‌های کمتری همراه خواهد بود.

واردات ته لنجی از شهر دبی

یکی از بهترین مبداها برای واردات ته لنجی کشور ایران، شهر دبی است. این شهر از امن‌ترین مبداها برای ترخیص کالا به‌شمار می‌آید؛ همین ویژگی باعث شده است تا واردات ته لنجی از شهر دبی سریع‌تر انجام شود. خبر خوب اینکه بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانید محصول مورد نظر خود را از دبی وارد ایران کنید.

شما برای واردات ته لنجی از دبی به کشور ایران با محدودیتی روبه‌رو نیستید. البته برای اینکه سریع‌تر به کالای دلخواه خود دست یابید و فرایند واردات را بدون چالش پشت‌سر بگذارید، باید از شرکت‌های بازرگانی که در این حوزه تجربه و تخصص لازم را دارند، کمک و راهنمایی بگیرید. این شرکت‌ها بهترین روش حمل را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای دریافت کالای وارداتی از دبی چقدر زمان لازم است؟

اگر قصد دارید به کمک روش ته لنجی محصولاتی را وارد خاک ایران کنید، بدون شک باید زمان دریافت محصول را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توان زمان دقیقی را برای تحویل کالا در خاک ایران مشخص کرد؛ زیرا این موضوع به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

به‌طور معمول واردات ته لنجی از شهر دبی به کشور ایران بین 8 تا 20 روز زمان می‌برد. بعد از این مدت ترخیص کالا انجام می‌گیرد و به انبار مشتری ارسال می‌شود. برخی از فاکتورهای تاثیرگذار بر زمان تحویل کالاهای ته لنجی به‌طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

  • نحوه بارگیری کالا در شهر دبی: هریک از بنادر دبی از تجهیزات مختلفی برای بارگیری محصولات استفاده می‌کنند و همین امر در سرعت آن‌ها موثر خواهد بود.

  • شرایط آب‌وهوایی و وضعیت دریا: به‌طور حتم می‌دانید که شرایط آب‌وهوایی یا دریایی تا چه حد بر روی واردات ته لنجی موثر است. اگر وضعیت جوی مساعد نباشد، ملوان نمی‌تواند محصول را به‌موقع برساند. در ضمن این امکان وجود دارد که محصول مورد نظر شما در طول مسیر آسیب ببیند.

  • کیفیت لنج: هرچه کیفیت لنج منتخب بیشتر باشد، بدون شک سریع‌تر به مقصد نهایی خود می‌رسد. برای اینکه زودتر به محصول دلخواه خود دست یابید، باید از لنج‌هایی کمک بگیرید که مسیر بندر دبی تا ایران را خیلی سریع طی می‌کنند.

  • تعداد کارکنان حاضر در لنج: در صورتی‌که تعداد کارکنان لنج زیاد باشد و این افراد تجربه خوبی در این زمینه کسب کرده باشند، به‌طور حتم عملکرد آن‌ها زمان بارگیری، حمل کالا و تخلیه آن نیز سریع‌تر خواهد بود.

  • فاصله بین بندر مبدا دبی و مقصد ایران: مهم‌ترین موضوع درباره زمان‌بندی واردات ته لنجی مربوط به فاصله یا مسافت میان بنادر دبی و ایران است. هرچه این بنادر به هم نزدیک‌تر باشند، بدون شک واردات سریع‌تر انجام می‌شود.

چطور واردات ته لنجی انجام دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که در اختیار شما قرار گرفت، اگر قصد واردات ته لنجی را دارید، درنگ نکنید و با تیم وانیکس تماس بگیرید. این شرکت بازرگانی و حمل‌ونقل، تخصص و تجربه خوبی در زمینه واردات ته لنجی دارد و می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط و امکانات شما در کمترین زمان ممکن و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه‌ها واردات ته لنجی را برای شما انجام دهد.

شما با انتخاب این روش واردات، بدون پرداخت هزینه گمرک و به راحت‌ترین شکل ممکن به کالای دلخواه خود دست می‌یابید. ارزان بودن واردات ته لنجی یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این روش واردات است؛ اما این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که برای واردات ته لنجی موفق باید از شرکت‌های بازرگانی معتبر و باسابقه کمک بگیرید.

نظر شما