شناسهٔ خبر: 67380789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

پیش بینی خسارت به زیرساخت ها در پی هشدار سطح قرمز در گیلان

طاهره رفعتی

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: براساس هشدار سطح قرمز صادر شده، طی امشب تا ظهر فردا شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و رگبار و رعد و برق شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و خیلی شدید و بارش تگرگ مهیاست.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس ششم تیرماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای امروز بین ۱۲ تا ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار به منطقه دانست و افزود: آسمان از اواخر وقت امروز نیمه ابری تا ابری و مه آلود می شود و به تدریج شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح قرمز خبر داد و تصریح کرد: از امشب تا ظهر فردا شاهد تقویت سامانه بارشی خواهیم بود و بارش شدید تا خیلی شدید باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

دادرس از احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی گسترده معابر و انسداد برخی از راه‌ها به ویژه روستایی و ارتفاعات و دامنه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها و تخریب سازه‌ها و تاسیسات واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اصابت صاعقه خبر داد.

وی خواستار عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد و خاطرنشان کرد: مردم از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند و از فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند.

انتهای پیام

نظر شما