شناسهٔ خبر: 67380773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از 100 هکتار از بستر رودخانه‌های این استان آزادسازی شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از 100 هکتار از بستر رودخانه‌های این استان آزادسازی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آرش مصلح با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۷.۵ هکتار از بستر رودخانه‌های استان آزادسازی و در این راستا ۴۱ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد، افزود: از ابتدای ۱۴۰۲ تاکنون نیز ۴۳ هکتار بستر رودخانه آزادسازی ۵۵ پرونده تشکیل شد.
 
مصلح از صدور ۵۳۰ خطاریه و ممانعت از تجاوز به بستر رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: تمامی اقدامات انجام شده در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها با هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه قضایی بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۱۷ کیلومتر لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و ۲۵.۸ نشانه گذاری حریم رودخانه‌های استان را داشته‌ایم.
 
مصلح با بیان اینکه در دو سال اخیر یک هزار و ۲۷۰ کیلومتر مطالعات تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌های استان را به سرانجام رساندیم، تصریح کرد: از این میزان ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و ۶۷۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ بوده است.
 
وی تعداد پروژه‌های ساماندهی رودخانه در حال اجرا در استان را ۱۸ مورد در نقاط حادثه خیز عنوان کرد و افزود: نصب علائم هشدار دهنده شامل تابلو و استفاده از شابلون بر روی پل‌ها، آبگیرها، بند‌های انحرافی و. حدود ۱۰۰ مورد بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تمام هزینه‌های انجام شده از محل اعتبارات ملی متمرکز بوده است.
 
انتهای پیام 

نظر شما