شناسهٔ خبر: 67380652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگران پای کار هستند؛ رییس جمهور آینده مشکلات آنها را ببیند

ساوه - ایرنا - دبیر تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه جامعه کارگری همواره پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند گفت: انتظار این قشر از رییس جمهور آینده، درک مشکلات و اقدام برای رفع آنها است.

صاحب‌خبر -

داوود میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رئیسی رییس جمهور شهید یک اتفاق ناگوار برای جامعه اسلامی بود، اظهار کرد: جامعه کارگری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همانند انتخابات گذشته بدون دعوت در صحنه حاضر می شوند تا مانند همیشه به آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا با حضوری حداکثری لبیک بگویند.

وی اضافه کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که امنیت شغلی، معیشت و مسکن به عنوان سه چالش مهم جامعه کارگری تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای آنها شده است.

میرزایی یادآور شد: به رسمیت شناختن تشکل های قانونی و انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بطن جامعه کارگری، درد آشنا و دغدغه مند به مسائل و مشکلات کارگری اولین مطالبه این قشر از رییس جمهور آینده است تا دولت بتواند با اتکا به توانمندی این وزیر، چالش های پیش روی کارگران را دیده و با خرد جمعی در راستای رفع آنها گام بردارد.

به گفته دبیر تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه، مشکلات جامعه کارگری تنها مربوط به زمان حال نبوده و از گذشته گریبانگیر این جامعه شده اما در چند سال گذشته به علت برخی ناملایمتی ها توسط مسوولان این چالش ها بیش از گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش حقوق بر مبنای تورم و عمل به ماده ۴۱ قانون کار، دوری شورای عالی کار از جانب داری به نفع کارفرمایان، جلب اعتماد جامعه کارگری نسبت به دولت با تحقق وعده ها از دیگر مطالبات این جامعه از رییس جمهور و هیات دولت آینده است.

میرزایی خاطر نشان کرد: امیدواریم که در دولت آینده تیم اقتصادی بتواند این عقب ماندگی و مشکلات جامعه کارگری را که در دولت های گذشته هم وجود داشته سامان داده و شرایط روحی و انگیزشی جامعه کارگری را به آنها برگردانند تا عرصه تولید با بهره‌وری بالاتری در عرصه اقتصادی کشور نقش ایفا کند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما