شناسهٔ خبر: 67380427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهادری‌جهرمی:

آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز _چهارشنبه شش تیر_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر، اظهار کرد: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر تشکر می‌کنیم، مردم ما عشق خود به اهل‌بیت (ع)، انسجام و مودت اجتماعی را نشان دادند. همه سلایق، سنین، اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم، افزود: مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می‌شود. مراسم تهران فردا پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سیدحسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد، این مراسم با سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی نیز هم‌زمان شده و این هم‌زمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: ۴۰ روز بعد از شهادت رئیس‌جمهور، انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده آمادگی کشور، حاکمیت و مردم برای این مسئله مهم هستند. انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات و مقدمات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است، هماهنگی در خارج کشور نیز انجام شده تا شاهد حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسات و مصوبات اخیر هیئت دولت، تصریح کرد: بازنشستگان مطالبه برای متناسب‌سازی حقوق داشتند ولی چونکه در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد که مبلغ علی‌الحساب را واریزی داشته باشیم و با نهایی شدن صدور احکام برنامه، بتوانیم مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل نمانیم تا احکام نهایی شود و به‌نوعی عیدی را برای بازنشستگان واریز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر هیئت دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث خسارت دیدند و تسهیلات گرفته بودند، ولی به‌دلیل وقوع مشابه این حوادث، آن‌ها نتوانسته بودند که تسهیلات را بازگردانند و سود یا جریمه‌های آن‌ها تحمیل شده که دولت مصوب کرد سود، جریمه یا دیرکرد مواردی که مورد نیاز حمایت از کشاورزان است را تقبل کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در قالب تصویب آئین‌نامه‌ای، متقبل شد که با صدور ضمانت‌نامه از شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، حمایت می‌کند. این آئین‌نامه تصویب شد تا حمایت مؤثری از صادرات صورت بگیرد، ما در این سه سال رکورد حجم صادرات و تجارت خارجی بخش خصوصی را دو بار رد کردیم و سال ۱۴۰۲ رکورد صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این رکورد در سال ۱۴۰۱ نیز شکسته شده بود. این مصوبه کمکی برای صادرات خواهد کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: آئین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی، اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری بیشتر، افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیئت مدیره و مدیران عامل نیز اصلاح شد تا تنظیم‌گری بسیار جدی‌تری شرکت‌های دولتی صورت بگیرد. پیش از این هم صورتحساب شرکت‌ها نیز در سامانه‌های عمومی منتشر شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: هیئت دولت مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت صادر کرد تا بتواند در مناطق دوردست و روستایی و صعب‌العبور امکان تردد و ارائه خدمات سلامت‌محور و پیشگیری را داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس پس از ۱۰ سال وقفه در این دولت انجام گرفت و توزیع رایگان شیر در بخش زیادی از مدارس انجام شد و هیئت دولت منابع لازم برای استمرار این طرح را تصویب کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: هیئت وزیران برای تأمین و اختصاص اعتبار استمرار برنامه‌های دریاچه ارومیه و مدیریت خشکسالی‌ها و جلوگیری از وقوع ریزگرد در آن منطقه مصوبه‌ای داشت و برای تأمین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آئین‌نامه‌ای مصوب کرد.

نظر شما