شناسهٔ خبر: 67380368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت هواداران قالیباف با تجمع مقابل دانشگاه تهران

تهران- ایرنا- هواداران «محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از وی مقابل در اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هواداران محمدباقر قالیباف امروز چهارشنبه - ۶ تیرماه - از ساعت ۱۳ مقابل در اصلی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب اسلامی تجمع کرده و با شعارهای خود از این نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

در این تجمع دانشجویان و هواداران قالیباف با در دست داشتن پلاکاردهای چهره وی، حمایت خود را از این نامزد چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری نشان دادند.

حمایت هواداران قالیباف با تجمع مقابل دانشگاه تهران

«به ضمانت کارنامه - وعده صادق» شعار هواداران قالیباف در این تجمع حمایتی است. در جریان تجمع هواداران این نامزد، سرودهای انقلابی با محوریت ایران اسلامی پخش شد.

حمایت هواداران قالیباف با تجمع مقابل دانشگاه تهران

همچنین شعر منسوب به قالیباف در تبلیغات به مضمون زیر چندین نوبت پخش شد:

«یا امام رضا توسل به خودت / تو می دونی که نیتم صافه

رای من به بچه محله خودت / رای من به دکتر قالیبافه »

قالیباف کارنامه و برنامه را با هم دارد

سید محمد اکرمی استاد ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در این تجمع حمایتی در سخنانی گفت: بعد از بهت و افسردگی که بین مردم برای شهادت آیت الله رئیسی رخ داد، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و اینکه چرا که ما به انتخاب اصلح یعنی قالیباف رسیدم برای اینکه ایشان ذوالفنون هستند.

استاد دانشگاه تهران افزود: قالیباف استاد دانشگاه تهران در جغرافیای سیاسی هستند، تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند،خلبان است و در روابط داخلی و خارجی با همتایان خود در دوران نقش و مسئولیت مختلف داشته است

وی با بیان اینکه قالیباف در دوران مسئولیت شهرداری تهران، تهران را از نو ساخت، تصریح کرد: چهره زیبا و نو که از تهران امروز می‌بینیم برای زحمات ۱۲ ساله او در دوران مسئولیت در شهرداری تهران است که همین قدرت اجرایی را این مجاهد انقلابی می‌تواند در دوران ریاست جمهوری پیاده کند.

اکرمی با بیان اینکه قالیباف نامزدی است که کارنامه و برنامه را همزمان با هم دارد، خاطرنشان کرد: دیگر نامزدهای ریاست جمهوری صحبت از برنامه دارند، ولی کارنامه اجرایی ندارند. در حالی که دکتر قالیباف کارنامه درخشانی در سازمان هوا-فضا سپاه، نیروی انتظامی، مدیریت شهرداری تهران و مجلس شورای اسلامی از خود به جا گذاشته است.

قالیباف توانایی اجرای سندهای قوانین مصوب کشور را دارد

مهدی اقراریان مشاور قالیباف در این تجمع حمایتی اظهار داشت: در کشورهای در حال توسعه سندها و قانون‌های مختلفی وجود دارد ولی به دلیل اینکه این قوانین و اسناد اجرایی نمی‌شوند، روند توسعه در این کشورها به کندی پیش می‌رود. 

وی تاکید کرد:  قالیباف توانایی اجرایی این اسناد و قوانین مصوب را دارد تا کشور را از عقب ماندگی که دولت‌ها در دهه ۹۰ به ما تحمیل کردند، خارج کند.

مصطفی غفاری مشاور قالیباف در این تجمع اظهار با بیان اینکه باید قالیباف جایگاه سیاسی بالایی نسبت به سایر نامزدهای انتخابات دارد، گفت: فردی که در مجلس بر کرسی ریاست مجلس نشسته و کار پارلمانی کرده با فردی که چنین اقدامی را انجام نداده قابل مقایسه نیست. قالیباف در جلسه سران قوا حاضر می‌شود با فردی که هنوز این موضوع را تجربه  نکرده، قابل مقایسه نیست.

غفاری خاطرنشان کرد: در صورت اتحاد جبهه انقلاب در دور نخست انتخابات، جبهه انقلاب پیروز این کارزار خواهد بود.

وحدت ضرورت امروز جبهه انقلاب

مرتضی کامل نواب مشاور قالیباف در این تجمع حمایتی گفت: قالیباف در سال ۱۳۹۲ به رغم اینکه آرای خوبی برای انتخابات داشتند. اما به دلیل همین تشتتی که امروز آن را تکرار می‌کنیم، در آن مقطع متاسفانه فرد دیگری به ریاست جمهوری رسید. 

وی با بیان اینکه قالیباف هر زمان که منافع جبهه انقلاب مطرح بوده، به نفع  آن از ادامه کارزار انتخاباتی کنار رفته است، یادآور شد: قالیباف این اقدام را در کارنامه دارد و در سال ۱۳۹۶ در زمانی که احساس کردند منافع کشور و جبهه انقلاب در کنارگیری ایشان از کارزار انتخاباتی است، به نفع جبهه انقلاب کنار رفتند و مسیر برای رای قاطع ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی باز شد.

کامل نواب تاکید کرد: امروز همه نظرسنجی‌ها، هم منصفان دیروز و امروز انقلاب و همه آنهایی که دلشان برای ایران می‌تپد و می‌خواهند جریان انقلاب خط جهادی خود را ادامه دهد، شرایط را متوجه می‌شوند. چرا که وحدت جریان انقلاب در این است نامزدهایی دیگر که از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های جریان انقلاب هستند به وحدت پیوسته و قالیباف به عنوان نامزد نهایی جریان انقلاب معرفی شود.

وی ادامه داد: از آقای جلیلی می‌خواهیم مانند ایثاری که آقای قالیباف برای جریان انقلاب و آرمان‌های انقلاب پیش از این انجام دادند، امروز این رویکرد را از خود نشان داده و شاهد تشتت در روز انتخابات از طرف جبهه انقلاب نباشیم.

قالیباف مدیر جهادی است

کامل نواب درباره اینکه چرا باید به قالیباف رای داد، تصریح کرد: به دلیل حاکمیت عقلانیت انقلابی به قالیباف رای می‌دهیم، به دلیل کارآمدی در عرصه اجرایی به قالیباف رای می دهیم، همه ما این کارآمدی را در ساخت تهران جدید درک کردیم و امیدواریم کشور این کارآمدی را درک کند.

مشاور نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای تداوم مکتب شهید سلیمانی به قالیباف رای می دهیم، این مکتب را باید زنده نگه داریم. چرا که مردم ایران شایسته بهترین ها هستند و برای اینکه کشور به دهه ۹۰ بازنگردد باید در این راه تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قالیباف در ادواری که در بخش‌های مختلف کشور از جمله هوا–فضا سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و مجلس شورای اسلامی مسئولیت داشتند، مدیریت جهادی، کفایت انقلابی و حاکمیت انقلابی را ثابت کردند.

نظر شما