شناسهٔ خبر: 67380041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و تخریب خانه‌های فلسطینیان

رضا مخبری

امروز چهارشنبه، نیروهای رژیم صهیونیستی سه خانه را در رام‌الله، اریحا و قدس اشغالی در راستای تشدید تجاوزات علیه فلسطینیان و اموال آنها تخریب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک منبع محلی گزارش داد لودرهای رژیم صهیونیستی در روستای «بیتلو» واقع در غرب رام‌الله با آغاز عملیات تخریب خانه‌ای در شهر اریحا را به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز ویران کردند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته یک‌ خانه را در جنوب کرانه باختری و ۲ خانه دیگر در جنوب بیت‌لحم را به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز تخریب کرد.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: نیروهای اشغالگر به روستای بیتلو در غرب رام الله یورش بردند و خانه‌ای را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

هدف مقامات صهیونیستی از طریق تخریب مکرر منازل شهروندان، آواره‌ کردن فلسطینیان و اخراج آنها از سرزمین‌هایشان به نفع پروژه‌های شهرک‌سازی است.

از سوی دیگر تیپ جنین محله شرقی اعلام کرد که مبارزانش با یک لشکر پیاده نظام اشغالگر درگیر شدند و آن را در یک کمین به دام انداختند.

همچنین از عصر دیروز سه شنبه تا بامداد چهارشنبه، نیروهای رژیم صهیونیستی دست کم ۲۰ فلسطینی را از کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند. به این ترتیب تعداد کل دستگیر شدگان از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳ به بیش از ۹۴۰۰ نفر رسیده است و این مجموع شامل افرادی است که از منازل و از طریق پست‌های بازرسی نظامی دستگیر شده‌اند یا تحت فشار مجبور شدند خود را تسلیم کنند و همچنین کسانی که به اسارت درآمده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

نظر شما