شناسهٔ خبر: 67379859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فوت دوقلوهای جنجال‌ساز یاسوجی ۳روز پس از ولادت

دوقلوهای نارس یاسوجی ۳ روز پس از تولد زودرس و نگهداری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، فوت شدند.

صاحب‌خبر -

۱۸ خرداد، مادر بارداری که در هفته بیست‌وسوم بارداری (حدود ۵ ماهگی) قرار داشت، با درد‌های زایمانی به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مراجعه کرد و برای اقدامات درمانی مورد نیاز بستری شد.

پس از به دنیا آمدن دوقلو‌های نارس، نوزادان این خانم برای ادامه فرایند‌های درمانی به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان منتقل شدند که متأسفانه به دلیل نارس بودن نوزادان، ۳ روز بعد فوت کردند.

ذوالفقار دیودل سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط این دو نوزاد، امکان زنده بودن برای آنان وجود نداشت و متأسفانه فوت کردند.

سکینه سامان‌پور متخصص اطفال نیز افزود: هر نوزادی زیر ۳۷ هفته متولد شود، نارس است و زیر ۲۵ هفته نیز قابلیت حیات ندارد و اگر در بهترین حالت و احتما، زنده هم بماند، به دلیل ناقص بودن برخی اعضای بدن مانند مغز، ریه و دستگاه گوارش، معلول خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اطلاعیه نیز صادر کرده که در آن آمده بود: 

پس از بررسی دقیق فرایند زایمان و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته در کمیته‌ای با حضور نهاد‌های نظارتی، قضایی، امنیتی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی، هیچ‌گونه خطای علمی تأثیرگذاری در این پرونده رویت نشد. همچنین هیچ نوزادی به سردخانه منتقل نشده که بعداً زنده شود و تمامی اقدامات پزشکی به صورت علمی و مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی انجام شده بود.

همچنین در جلسه تخصصی ـ علمی و امنیتی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل شد، هیچ خطای تأثیرگذار علمی که منجر به تغییر نتایج شود، به دست نیامد. اگرچه کل پرونده مذکور با تمام ابعاد امنیتی و درمانی به صورت ویژه با شکایت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مراجع قانونی مفتوح شد و تمام موارد هم توسط مدعی‌العموم و هم دانشگاه چه در خصوص حق بیمار، حق دستگاه و مسئولین و مسائل امنیتی شفاف، سریع و صریح بررسی شده و با متخلفین اعم از نشردهندگان اکاذیب یا مقصران احتمالی کوتاهی نخواهد شد و برخورد صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما